מיליון דרישות ביום להסרת קישורים לתוכן פיראטי

אולי יעניין אותך גם

בעלי זכויות יוצרים, רובם מתעשיית הסרטים והמוסיקה, דרשו מגוגל להסיר כ-345 מיליון קישורים לתכנים המפרים זכויות יוצרים בשנת 2014 לבדה. קצב של כמיליון דרישות הסרה ביום, המייצג עליה של 75% יחסית לשנת 2013. דרישות ההסרה נשלחות לגוגל בהתאם לנוהל ההודעה וההסרה בהוראות ה-DMCA האמריקאי. גוגל אינה מפרסמת דוחות שנתיים והנתונים מוצגים בהתאם לניתוח שערך האתר TorrentFreak לדוחות השבועיים של החברה.

לפי הדיווח, גוגל נעתרת למרבית הדרישות ומסירה את הקישורים, אך בחלק מהמקרים היא לא נוקטת בכל פעולה, בין אם סברה כי אין פעילות מפרה בקישור או במקרים שהקישור כבר הוסר בעבר. מרבית דרישות ההסרה נשלחות ביחס לעמודים בשמות המתחם 4shared.com, rapidgator.net ו-uploaded.net - כחמש מיליון דרישות הסרה ביחס לכל אחד מהאתרים הללו.

בעקבות ביקורת הולכת וגוברת מצד תעשיית הבידור ובעלי זכויות נוספים, החלה גוגל בהדרגה לשנות את גישתה כלפי אתרים ושירותים המזוהים עם פיראטיות. בין היתר, בחודש אוקטובר האחרון ביצע מנוע החיפוש שינוי משמעותי באלגוריתם שלו, שמטרתו להוריד את דירוג האתרים אשר מקשרים באופן תכוף לתוכן המפר זכויות יוצרים. שינוי זה הפחית את אפשרות הגישה לאתרים אלו בתוצאות החיפוש וכפועל יוצא פגע דרמטית בהיקף תנועת הגולשים בחלק מהאתרים. מקור: TorrentFreak.