תביעה בארה"ב: 'פייסבוק אוספת מידע ביומטרי בניגוד לחוק'

אולי יעניין אותך גם

פייסבוק אוספת נתונים ביומטריים מתמונות פנים של אנשים בניגוד לחוקי הפרטיות במדינת אילינוי - כך טוענת תביעה שהוגשה באילינוי נגד הרשת החברתית ומבקשת הכרה כתביעה יצוגית. התובע, אדם שאינו משתמש רשום של פייסבוק, טוען כי כאשר משתמש פייסבוק העלה תמונה שלו לרשת החברתית ותייג אותו באופן ידני, פייסבוק נטלה נתונים ביומטריים מתמונת הפנים של התובע ושמרה אותם בשרתיה לצד שמו, על מנת לזהות אותו בפעמים הבאות בהן תמונה שלו תעלה לרשת החברתית.

התובע טוען כי האופן שבו פייסבוק אוספת ומעבדת נתוני הביומטריה מתמונות פנים נוגד את הוראות חוק הפרטיות במידע ביומטרי של מדינת אילינוי המחייב למסור גילוי נאות על עיבוד המידע ומטיל הגבלות על השימושים המותרים בו. כתב התביעה טוען כי הפעילות של פייסבוק בעניין זה גרמה נזק לאנשים שאינם משתמשים רשומים שלה ושתמונתם תויגה. התובע דורש פיצוי של 1,000 עד 5,000 דולר לכל מקרה בודד של הפרת החוק באילינוי.

בכתב ההגנה שהגישה, פייסבוק טוענת כי טענות התובע לגבי האופן בה פועלת טכנולוגיית התיוג של פייסבוק אינן נכונות וכי היא לא אוספת מידע ביומטרי ממי שאינם משתמשי פייסבוק. היא גם טוענת שהחוק באילינוי, לפי לשונו המפורשת, לא חל על תמונות פנים וכי בכל מקרה, אין לבית המשפט באילינוי סמכות שיפוט בתביעה ויש להעבירה לקליפורניה. מקור: CookCountyRecord (מאת: דנה הרה).