אמזון נלחמת בזיוף מוצרים באמצעות למידת מכונה

אולי יעניין אותך גם

אמזון השיקה תכנית חדשה להסרת מוצרים מזויפים משירות הסחר האלקטרוני שלה. התוכנית, שזכתה לשם "Project Zero", הושקה כחלק ממאמציה של אמזון לסייע לבעלי זכויות קניין רוחני לצמצם את מכירתם של מוצרים מזויפים בפלטפורמת המסחר המקוונת. כבר בחודש הבא בעלי זכויות קניין רוחני יוכלו לרשום אצל אמזון סמלילים, סימני מסחר ומידע נוסף על זכויות הקניין הרוחני שלהם, כדי שאמזון תוכל להסיר מוצרים ולסגור חשבונות של מוכרים הנחשדים בזיוף.

התכנית מבוססת על טכנולוגיית למידת מכונה (Machine Learning), הסורקת באופן אוטומטי ומתמשך את המוצרים באמזון ומסירה מוצרים שחשודים בזיוף. בנוסף, אמזון תספק לבעלי מותגים את היכולת להסיר מוצרים מזויפים בעצמם, לעומת המצב הנוכחי בו נדרשים בעלי הזכויות לדווח לאמזון על ההפרה בכדי לאפשר לה לטפל בה.

שירות נוסף שתספק אמזון הוא אספקת קוד ייחודי עבור כל מוצר שיועלה לאתר. במסגרת זו, בעלי המותגים יסמנו כל מוצר בקוד ייחודי כחלק מתהליך הייצור ובכל פעם שמוצר יירכש בחנות של אמזון, זו תסרוק את הקוד שלו על מנת לוודא את האותנטיות של המוצר ולמנוע מכירת מוצרים מזויפים. אמזון מסרה כי "מטרת התכנית היא שלקוחות תמיד יקבלו מוצרים אותנטיים בעת קניות באמזון. Project Zero מתבסס על העבודה וההשקעה שלנו בתחום זה. התכנית מאפשרת לבעלי מותגים לעבוד איתנו כדי למנף את החוזק המשולב שלנו ולנוע במהירות ובקנה מידה רחב על מנת להוריד את כמות הזיופים לאפס". מקור: הודעה לעיתונות של אמזון (מאת: דהארמש מ. מהטה).