ה-FTC נגד חברה שרכשה ביקורות חיוביות מזויפות באמזון

אולי יעניין אותך גם

נציבות הסחר הפדרלית בארה"ב (ה-FTC) פתחה לראשונה בהליכים נגד חברה מסחרית שרכשה שירותי כתיבת ופרסום חוות דעת חיוביות מזוייפות בפלפורמת המסחר המקוונת אמזון. הנציבות פתחה בהליכים נגד חברת .Cure Encapsulations, Inc ובעליה, וטענה כי אלה פרסמו ומכרו תוסף מזון בשירות המקוון, שהוצג על-ידם כגלולת הרזיה מדכאת תיאבון.

הנציבות טענה כי החברה שילמה לאתר amzonverifiedreviews.com עבור פרסום חוות-דעת חיוביות מזוייפות, שהוצגו כחוות-דעת אמיתיות (שנכתבו על ידי רוכשים קודמים של המוצר) וזאת על מנת להעלות את דירוגו הממוצע באתר. עוד נטען לפרסום טענות שקריות באשר לתכונות המוצר (לרבות באמצעות הביקורות המזוייפות) כמדכא תיאבון, חוסם שומן ומעודד הורדת משקל מהירה.

בהסדר שהושג בין הצדדים בסמוך לפתיחת ההליכים, אשר הוגש לאישור בית משפט פדרלי, הוסכם כי הנתבעים פרסמו טענות שקריות וחסרות ביסוס באשר לתכונות תוסף המזון וכן שילמו לצד שלישי עבור פרסום חוות-דעת חיוביות מזוייפות באתר. הנתבעים התחייבו להימנע בעתיד מהפרקטיקות הפסולות הללו ועליהם להודיע לכל הצרכנים שרכשו את המוצר על ההאשמות שהועלו נגדם. בנוסף, התחייבו הנתבעים לדווח לאמזון על רכישת חוות-הדעת המזוייפות ולזהות את כל הביקורות המזוייפות שפורסמו בשירות. 

לבסוף, במסגרת ההסדר הוטל על הנתבעים קנס בסכום של 12.8 מיליון דולר, מתוכו ישלמו בפועל 50,000 דולר בלבד, כאשר שאר הסכום נועד להבטיח את קיום ההסדר, או תשלומו בעתיד אם יתברר כי הנתבעים שיקרו באשר למצבם הכספי. אמזון מסרה בתגובה כי היא מברכת על פעילות הנציבות וכי "אמזון משקיעה משאבים רבים כדי להגן על אמינות הביקורות בחנות, משום שאנו יודעים שלקוחותינו מעריכים את התובנות והנסיון המשותפים על ידי לקוחות אחרים". מקור: The Verge (מאת ניק סטט).