ארה"ב מעלה הילוך במרוץ להובלה טכנולוגית עולמית בבינה מלאכותית

אולי יעניין אותך גם

ביום שני האחרון חתם הנשיא טראמפ על צו נשיאותי המורה להאיץ את הפיתוח והרגולציה בתחום הבינה המלאכותית, טכנולוגיה שממומחים רבים מאמינים כי תגדיר את העתיד של כל מה שסובב אותנו, ממוצרי צריכה, שירותי בריאות ושדה הקרב העתידי. 

הצו הנשיאותי נועד להכשיר טוב יותר עובדים בתחום, לשפר את הגישה לשירותי מחשוב ענן, להנגיש מידע עתק הנדרש לבניית מערכות בינה ממלאכותית ולקדם שיתופי פעולה עם מעצמות זרות בתחום זה. בעוד שתרחישי מדע בדיוני של בינה מלאכותית ממחישים את העוצמה המדהימה של הטכנולוגיה, יישומים מעשיים ומועילים שלה מתחילים מלמטה במידע, הרבה מאוד מידע.  כך לדוגמא, פיתוח רכב אוטונומי מחייב לאמן את המודל במצבי תעבורה רבים כלל שניתן ,אך גם אלו לא תמיד מספקים בשל מצבי קיצון שקשה לחזות. לצד זה, טכנולוגיות רעבות למידע מתמודדות לאחרונה עם מגבלות אתיות, ומעלות קשיים הנוגעים לפגיעה בזכות לפרטיות ובשל כך לחקיקה המגבילה את השימוש במידע אישי כמו רגולציית המידע באירופה (GDPR). קשיים אלו, מצד אחד, והיתרונות הגדולים בפיתוח טכנולוגי בתחום, מצד שני, מחייבים את התעשייה לגבש כלים ומודלים לפיתוח מערכות בינה מלאכותית אינטליגנטיות-יותר ומלאכותיות-פחות, באופן שימעיט ככל האפשר את השימוש במידע בכלל ובמידע אישי, בפרט. 

מומחי בינה מלאכותית מהתעשייה, מהאקדמיה ומהממשל, קוראים לאורך זמן לממשל טראמפ להציב את הפיתוח של בינה מלאכותית בעדיפות עליונה. באביב האחרון, שר ההגנה האמריקאי דאז, ג'יימס מאטיס, שיגר מזכר לבית הלבן בו קרא לנשיא להגדיר אסטרטגיה לאומית לבינה מלאכותית מחשש שארה"ב איננה עומדת בקצב הפיתוח ביחס לסין ולמדינות אחרות. 

ארה"ב נמצאת בעיצומה של מלחמת סחר קשה עם סין. ביולי 2017 חשפה סין את התוכנית שלה להפוך למובילה עולמית בתחום הבינה המלאכותית במטרה לייצר תעשייה בשווי 150 מיליארד דולר עד לשנת 2030. גם ממשלות אחרות כמו דרום קוריאה, בריטניה, צרפת וקנדה משקיעות לאחרונה סכומים הולכים וגדולים לקידום פיתוח טכנולוגית בינה מלאכותית. מקור: NYTimes