ארה"ב: גוגל עותרת לעליון נגד אורקל בתביעה על העתקת ג'אווה

אולי יעניין אותך גם

גוגל מבקשת מבית המשפט העליון הפדרלי בארה"ב לערער על פסק הדין משנה שעברה של בית המשפט פדרלי לערעורים בארה''ב (Court of Appeals for the Federal Circuit) שמצא כי ההעתקה והשימוש של גוגל ב-37 מחבילות ה-API של שפת התכנות Java של אורקל לא מהוות "שימוש הוגן" על פי חוק זכויות יוצרים האמריקאי.

כזכור, הסכסוך נמצא כבר כתשע שנים בדיונים בבתי משפט ברחבי ארה"ב וטרם הסתיים. בשנת 2005, רכשה גוגל את חברת אנדרויד והחליטה להשתמש בשפת התכנות Java (שבעבר הייתה בבעלות סאן מיקרוסיסמטס עד שנרכשה על ידי אורקל). ההעתקה והשימוש של גוגל נועדו לפתח מכונה וירטואלית עצמאית לפלטפורמת אנדרואיד. גוגל העתיקה את חבילות ה-Java API של אורקל כדי לאפשר תמיכה באנדרואיד לשפת Java.

בשנת 2010 אורקל תבעה את גוגל על הפרה של זכויות היוצרים שלה ב-Java. שופט בית המשפט המחוזי קבע אז כי ממשקי חבילות ה-Java API של אורקל לא זכאיות להגנת זכות יוצרים לכתחילה, אך החלטתו נהפכה בערעור בבית המשפט הפדרלי לערעורים. בקשת הערעור הנוכחית של גוגל מבית המשפט העליון הפדרלי מבקשת גם לבחון את ההחלטה הזו של בית המשפט לערעורים.

לאחר ההחלטה שלפיה החבילות זכאיות להגנת זכות יוצרים, הדיון חזר ב-2015 לבית המשפט המחוזי, שניהל הליך שנועד לקבוע האם גוגל עשתה "שימוש הוגן" מותר ב-Java API. בשנת 2016 חבר מושבעים קבע פה אחד שמעשיה של גוגל אכן היו בגדר "שימוש הוגן" לפי דיני זכויות יוצרים. אורקל ערערה על החלטה זו ובשנה שעברה ניתנה כאמור ההחלטה של בית המשפט לערעורים שמצא כי השימוש שגוגל עשתה לא נופל לגדר "שימוש הוגן". כאמור, גם על החלטה זו מבקשת גוגל לערער בפני בית המשפט העליון.

גוגל טוענת כי אם ההחלטות של בית המשפט לערעורים ישארו על כנן, יהיו לכך השלכות הרסניות על יכולתם של מפתחים להתבסס על ממשקי תוכנה קיימים לצורך פיתוח הדור הבא של טכנולוגיות תוכנה. מקור: הבלוג של גוגל.

law.co.il מעיר כי גם בשנת 2015 ביקשה גוגל מבית המשפט העליון הפדרלי לדון בערעור על ההחלטה שמצאה כי ממשקי חבילות Java זכאיות להגנת זכות יוצרים, אך סורבה.