קנס אירופי ראשון על גוגל בשל הפרת ה-GDPR

אולי יעניין אותך גם

חמישים מיליון אירו - זה הקנס שהטילה היום רשות הגנת הפרטיות בצרפת (CNIL) על גוגל בשל הפרות שונות של תקנות הגנת הפרטיות האירופאיות (GDPR) המיוחסות לגוגל בקשר לתהליכי ההתקנה וההגדרות במערכת ההפעלה אנדרואיד. בין ההפרות שגוגל מואשמת בהן:

  • העדר שקיפות נאותה למשתמש באשר למטרות עיבוד המידע, פרקי הזמן לאחסון המידע וסוגי המידע המשמשים לפרסומות ממוקדות. לטענת CNIL, מידע זה מפוזר לאורך מספר רב של מסמכים וקישורים והוא נמסר בתיאורים מעורפלים.
  • הגדרת המכשיר להפעלה ראשונה נחזית ככרוכה בפתיחת חשבון בגוגל ונמסר למשתמש כי בהעדר חשבון גוגל חווית השימוש שלו תפגע. בעת פתיחת החשבון, גוגל לא מסבירה למשתמש את משמעות ההסכמה לקבלת פרסומות מותאמות והסכמה זו נקבעת כברירת מחדל. משתמש שאינו מעוניין בעיבוד מידע עליו לצורך קבלת פרסומות מותאמות צריך לבטל את האפשרות בצורה יזומה (opt-out).

הגם שהמטה האירופאי של גוגל שוכן באירלנד, הרגולטור הצרפתי הגיע למסקנה כי ההחלטות המעשיות בנוגע לאנדרואיד מתקבלות במטה גוגל בקליפורניה, דבר שמקנה לרגולטור הצרפתי סמכות מקבילה לצד רגולטורים אחרים באירופה לפעול נגד גוגל. חקירת הרגולטור הצרפתי את גוגל החלה ביוני 2018 בעקבות תלונה שהוגשה לו. בתגובה להודעת הקנס מסרה גוגל כי היא בוחנת את ההחלטה ותגבש את צעדיה הבאים. מקור: טק-קרנץ' (מאת: רומיין דילט).