היועמ"ש באירופה: 'הזכות להישכח' מוגבלת לתחומי האיחוד האירופי

אולי יעניין אותך גם

הסרת תוצאות חיפוש בגוגל לבקשת נושא מידע לא חייבת להיעשות גם במהדורות מנוע החיפוש שמחוץ לאירופה - כך סבור היועץ המשפטי של הערכאה המשפטית העליונה באירופה (Court of Justice of the European Union - CJEU). השאלה עלתה במסגרת עתירה של גוגל נגד קנס שהטילה עליה רשות הגנת הפרטיות בצרפת (CNIL) בשל סירובה של גוגל להסיר תוצאות מהמהדורות המקומיות של מנוע החיפוש של גוגל שמחוץ לאירופה. כזכור, חובת ההסרה נקבעה בפסק דין תקדימי של בית המשפט האירופי משנת 2014.

בחוות דעתו (שפורסמה בצרפתית), מסביר היועץ המשפטי כי אין זה ראוי שהדינים באירופה יכתיבו את זכויות הגישה למידע במדינות חוץ-אירופאיות, בין היתר משום שאין למוסדות האיחוד יכולת לקבוע בצורה נאותה את האיזון הראוי ברמה הגלובלית בין זכות הגישה למידע לבין הגנת המידע ופרטיות. זאת, נוכח ההבדלים בדין, במדיניות ובגישות בין מדינה למדינה.

גוגל מתנגדת כמובן לחובת הסרה גלובלית ומקווה שבית המשפט האירופי יאמץ את חוות הדעת (שאינה מחייבת כשלעצמה) לתוך פסק הדין (המחייב) שצפוי להינתן בחודשים הקרובים. גוגל אמנם ניאותה להסיר תוצאות חיפוש לא רק במהדורות האירופאיות של מנוע החיפוש אלא גם במהדורה הכללית שלו (google.com), אך מסרבת לבצע את ההסרה באופן גורף בכל המהדורות המקומיות של מנוע החיפוש שלה. יש לציין כי בית המשפט האירופי כבר הגביל בעבר בצורה מסוימת את הזכות להישכח כשקבע ששלטונות איטליה לא מחויבים להסיר שמות של פושטי רגל ממרשם החברות המקומי. מקור: הגרדיאן (מאת: אוון בואוקוט).