ארה"ב: אסור להגביל מתחרים בפרסום לפי מילות מפתח במנועי חיפוש

אולי יעניין אותך גם

נציבות הסחר הפדרלית בארה"ב (FTC) הוציאה צו האוסר על חברה מלהגביל את מתחריה משימוש בשמה כמילת מפתח להקפצת מודעות במנועי החיפוש גוגל ובינג. הצו הוצא נגד חברת 1-800-Contacts - המשווקת הגדולה ביותר של עדשות מגע באינטרנט בארה"ב. החברה כרתה הסכמי פשרה עם 14 ממתחריה לאחר שהלינה כי הם מפרים את סימני המסחר שלה בכך שהם משתמשים בשמה כמילת מפתח לצורך הקפצת פרסומות מתחרות לגולשים במנועי חיפוש.

הנציבות קבעה כי פעילות החברה מהווה התנהגות תחרותית בלתי הוגנת המפרה את הוראות חוק הסחר הפדרלי בארה"ב. לדעת הנציבות, מעשי החברה מונעים מצרכנים לדעת על מתחרים המשווקים בדיוק את אותם מוצרים במחירים נמוכים יותר. הנציבות מצאה עוד כי הגבלת התחרות בפרסום המקוון על יסוד מילות המפתח המסוימות של החברה מאפשרת לחברה להוריד באופן מלאכותי את המחיר שהיא משלמת במכרז המקוון על פרסום מכוון-מילים.

צו הנציבות אוסר על החברה לאכוף את ההוראות הפסולות בהסכמי הפשרה שלה עם המתחרים ואוסר עליה לכרות הסכמים נוספים כאלה עם מתחרים אחרים. החברה עתרה לאחרונה לבית המשפט נגד החלטת הנציבות. מקור: הודעה לעיתונות של נציבות הסחר הפדרלית.