פשרת ענק בתביעה על הפריצה לחשבונות יאהו

אולי יעניין אותך גם

יאהו! תשלם 50 מיליון דולר כפיצויים, ותעניק שירותי ניטור אשראי בחינם במשך שנתיים ללקוחותיה. כך נקבע בפשרה בבית משפט פדראלי בקליפורינה בהליך משפטי שעניינו אחד מאירועי אבטחת המידע הגדולים בהיסטוריה. במהלכו נגנבו כתובות דואר אלקטרוני ופרטים אישיים נוספים של 200 מיליון משתמשי החברה.

הפשרה באה בסופה של תביעה בת שנתיים המבקשת להטיל אחריות על Yahoo בגין הגניבה שהתרחשה בשנים 2013-2014, אבל לא נתגלתה על ידי Yahoo עד לשנת 2016.  הארוע נחשף לאחר שיאהו כבר סיכמה עם Verizon Communications על מכירת שירותיה הדיגיטליים בסכום של 4.83 מיליארד דולר. לאחר שגילתה את מחדל האבטחה, Yahoo! ויתרה על 350 מיליון דולר בעסקה, אשר שיקפו את ירידת ערכה של החברה ושירותיה בעקבות אירוע דליפת המידע.

יותר מ-3 מיליארד חשבונות של לקוחות Yahoo! נפגעו בידי האקרים, אשר ה-FBI קישור אותם בין השאר לפעילות רוסית. הסכם הפשרה  שנחתם נוגע למיליארד מתוך כלל החשבונות שנפגעו, אשר הוחזקו על ידי מספר מוערך של כ-200 מיליון אנשים בארצות הברית וברחבי עולם בין השנים 2012-2016.

בהתאם להסכם הפשרה, תשלם Yahoo 25 דולר על כל שעה שבזבזו לקוחותיה בהתעסקות עם בעיות שנוצרו כתוצאה מאירוע האבטחה. לקוחות שנזקיהם מתועדים יוכלו להגיש בקשה לפיצוי בעד 15 שעות או בסך של 375 דולר. לקוחות שאין באפשרותם לתעד את הנזקים שנגרמו להם, יוכלו להגיש בקשה לפיצוי בעד חמש שעות או 125 דולר.

גם עורכי הדין של התובעים לא ניזוקו מהתביעה. להם תשלם Yahoo 37.5 מיליון דולר. 

מומחים סבורים כי ערכם של הפרטים האישיים שהיו בחשבונות שנפגעו שווה בין דולר אחד לשמונה. בהתחשב בהערכה הזאת, אפשרי כי Yahoo הייתה נדרשת לשלם פיצויים גבוהים בהרבה, בסך של יותר ממיליארד דולר. מנגד Yahoo טוענת כי הערכת שווי המידע האישי המצוי בחשבונות שגוי, וזאת מפני שבחשבונות רבים משתמשים הזינו פרטים שגויים כגון תאריכי לידה מומצאים, שמות מזויפים ופרטים לא נכונים אחרים.

דיון לאישורו וחתימתו של הסכם הפשרה נקבע לסוף חודש נובמבר בבית המשפט בסן חוזה, קליפורניה. במידה ויאושר ההסכם על ידי בית המשפט, הודעות אודותיו ישלחו בדואר אלקטרוני למשתמשים שהושפעו מהאירוע והפרטים יתפרסמו גם ברבים. מקור: ABC News.