היינו כחולמים: מייקרוסופט מצטרפת לחברות המתירות שימוש בפטנטים בלינוקס

הידיעה הבאה היתה יכולה להיקרא כמהתלה דימיונית של 1 באפריל לו היתה מתפרסמת במועד אחר ובשנה אחרת... לא לפני הרבה זמן, נגיד לפני עשור, היא עוד נשמעה מופרכת לחלוטין: מייקרוסופט הצטרפה ל-Open Innovation Network. החברות ברשת - 2,650 במספר ובהן חברות Fortune 500 - מעניקות רישיון חינם זו לזו להשתמש בפטנטים המגולמים בליבת מערכת ההפעלה לינוקס, הקרנל (פרקטיקה הידועה כ- Cross-Licensing). 

אריק אנדרסן, סמנכ"ל MS ומנהל הקניין הרוחני בחברה, אמר ש"מייקרוסופט רואה בקוד פתוח מנוע חדשנות עיקרי, ובשנים האחרונות הגבירה את מעורבותה בקהילת הקוד הפתוח ותרומתה לה". הדברים מצוטטים בהודעה לעיתונות של OIN שמבשרת על הצטרפות MS, מי שהיתה הארכי-נבל של עולם הקוד הפתוח בימים שביל גייטס וסטיב באלמר ניהלו אותה. אנדרסן מוסיף ומצוטט כמי שאמר כי "אנו מאמינים שההגנה ש-OIN מציעה לקהילת הקוד הפתוח מסייעת להגדיל את התרומה הגלובלית והאימוץ של טכנולוגיות קוד פתוח. לכבוד הוא לנו לעמוד שכם אל שכם עם OIN כמשתתף פעיל בתוכניתה ולהגן נגד תוקפנות פטנטים בליבת לינוקס וטכנולוגיות קוד פתוח חשובות אחרות". 

כמי שהותקף לא פעם על ידי מייקרוסופט ישראל ומנהליה באותן שנים בגלל תמיכה בקוד פתוח, הידיעה הזו - אם תרשי לי מילה אישית, יונית - מדהימה ומרגשת בעיני. היא מעוררת כבוד עמוק לחברה שיודעת להשתנות אידאולוגית ועדין לשמור על מעמדה הדומיננטי בעולם התוכנה.