הטלוויזיה החכמה מרגלת אחריכם. וזה יעלה לה 17 מיליון דולר נוספים

אולי יעניין אותך גם

יצרנית הטלויזיות החכמות Vizio הגיע להסדר פשרה בסכום של 17 מיליון דולר בתביעה היצוגית הצרכנית שהוגשה נגדה בפרשת ניטור המשתמשים. התביעה הוגשה לאחר שהתברר כי החברה התקינה על הטלוויזיות החכמות תוכנה שאפשרה לה לעקוב אחר הרגלי הצפייה של 11 מיליון מלקוחותיה, ללא ידיעתם או הסכמתם. התוכנה המדוברת אספה כל שביב מידע, שנייה-אחר-שנייה אודות הנצפה בטלוויזיות החברה, לרבות תכנים שהוצגו באמצעות חיבור מכשירים חיצוניים כגון מחשב, סטרימר ו-DVD.

לפני כשנה וחצי הגיע החברה להסדר פשרה עם נציבות הסחר הפדרלית בארה"ב שבו שילמה מעל שני מיליון דולר והתחייבה לערוך רפורמה מקיפה בנוהגי הפרטיות שלה.

עורכי הדין של התובעים היצוגיים הודו כי סכום הפשרה נמוך יחסית בהשוואה לסכומי הפיצויים ללא הוכחת נזק האפשריים לפי החוק הפדרלי על פרטיות בתכני וידאו. הם הצדיקו את הסכום בשל הקשיים שצפויים היו להתפתח בניהול מלא של ההליך על רקע ההלכה הפסוקה שפירשה באופן מצמצם מהי פגיעה בפרטיות לפי החוק.

היבט מעניין של הסדר הפשרה נוגע להודעת הפשרה שתמסר למשתמשים על זכאותם לפיצוי. חברת Vizio צפויה לשגר הודעות זכאות מקוונות הישר לטלויזיות החכמות של המשתמשיםץ הטלוויזיות יקרינו את ההודעה בשתיים או שלוש הזדמנויות שונות למשך 45 שניות בכל פעם, לכשישה מיליון משתמשים.

הסדר הפשרה עדיין טעון את אישור בית המשפט. מקור: הוליווד ריפורטר (מאת: אריק גרדנר).