לא מתקיימת עבירה כאשר לקוחות קיבלו את הכרטיסים שהזמינו ברשת

אולי יעניין אותך גם

בית המשפט המחוזי בת"א דן אתמול (א') בטענות מקדמיות שהועלו נגד כתב אישום מרובה אישומים, שהוגש נגד מפעילי אתרים לרכישת כרטיסים לאירועים ומופעים. השופטת מיכל אגמון-גונן קבעה, בין היתר, כי עבור המשתמשים שקיבלו את הכרטיסים שהזמינו, לא מתקיימת עבירת קבלת דבר במרמה. עוד נקבע כי על הפרקליטות לתקן את כתב האישום כך שיובהר מה היקף העבירות המיוחסות לנאשמים. 

כתב האישום הוגש נגד מספר נאשמים וחברות, אשר לפי הנטען הפעילו מערך העוסק במכירת כרטיסים לאירועי מוסיקה וספורט באמצעות הרשת. בכתב האישום נטען כי הנאשמים הציגו מצג שווא כאילו בידיהם כרטיסים רשמיים, בעוד למעשה כלל לא היו בידיהם כרטיסים, ורק לאחר שנעשתה הזמנת כרטיסים על ידי לקוחות, פעלו החברות להשיג אותם. נטען כי אחוז מסוים מרוכשי הכרטיסים לא קיבלו כלל את הכרטיסים שהזמינו וכי במהלך 5 שנים הפיקו הנאשמים כ-200 מיליון שקלים מפעילותם.

האישומים כוללים עבירות של קבלת דבר במרמה, עבירות מס, עבירות הלבנת הון, הונאת בנקים, זיוף וסחיטה באיומים. בית המשפט קבע כי אין מדובר במצג שווא שעה שלקוח רכש כרטיסים למופע במחיר מוסכם, ולבסוף קיבל את הכרטיסים שרכש וצפה במופע: "במקרה זה לא מתקיימים יסודות ההטעיה האזרחית, וודאי וודאי שלא יסודות העבירה הפלילית... היכן כאן המרמה?". מאידך, השופטת אגמון-גונן קבעה כי ייתכן ויסודות העבירה מתקיימים ביחס לרוכשי כרטיסים שלא קיבלו את הכרטיסים, שכן אלה "רצו לצפות במופע, ולא לרכוש אופציה לצפייה במופע". הדבר תלוי בנסיבות שיתבררו במהלך שמיעת הראיות, הוסיפה השופטת. מקור: פוסטה (מאת דורית קרן צבי).