קליפורניה: חוק חדש מבטיח ניטרליות רשת

בית הנבחרים והסנאט של קליפורניה קיבלו ברוב גדול חוק המבטיח ניטרליות רשת ונחשב מרחיק-לכת ופרו-צרכני עוד יותר מהצעדים של מימשל אובמה, שנציבות התקשורת הפדראלית (FCC) ביטלה בדצמבר האחרון. אם המושל, ג'רי בראון, יחתום על החוק, תהיה קליפורניה המדינה הרביעית לחוקק כזה, אבל החוק הקליפורני נחשב בעל המשמעות הרבה מכולם והוא צפוי להיות בעל השפעה רחבה בארצות-הברית כולה. בעקבות ביטול כללי ניטרליות הרשת בידי ה-FCC, שלושים מדינות בארצות-הברית הציגו עד כה חוקים המיועדים להבטיח ניטרליות רשת.

החוק מבקש למנוע חסימה או האטה מכוונת של תעבורת אינטרנט לצרכני הפס הרחב בקליפורניה. הוא אוסר עוד על הצעות לסטרימינג חינמי לאפליקציות כדרך לקידום מכירות, פרקטיקה שלפי החשש עלולה להקשות על חברות שאין בידיהן את המשאבים הכספיים להציע אפשרויות כאלה. החוק מבטיח שצרכנים לא יידרשו לשלם סכומים נוספים כדי לגשת לאתרי Web. עוד הוא מבטיח שוידאו מאתרים כדוגמת נטפליקס, הולו ודומיהם, יוזרם למכשירים ניידים ולטלוויזיות אינטרנט באותה מהירות ואיכות. 

חברות תקשורת צפויות לנקוט הליכים משפטיים נגד החוק, לאחר שנסיונן להתגד לו בנימוק שהוא יפגע בחדשנות ויסכן מודלים עסקיים שלהן - נכשל. ככל הנראה הן יבקשו להסתמך, בין השאר, על הוראה של ה-FCC שמדינות ארצות-הברית לא יקבעו כללים בנושא ניטרליות רשת. מקור: ניו-יורק טיימס (מאת ססיליה קאנג).