טראמפ ביטל את מדיניות אובמה שהגבילה תקיפות סייבר

אולי יעניין אותך גם

נשיא ארצות-הברית, דונלד טראמפ, ביטל כללים מסווגות המוכרים כ"דירקטיבת מדיניות נשיאותית 20" (Presidential Policy Directive 20) שהותקנו על-ידי הנשיא אובמה, ומסדירים ביצוע התקפות סייבר נגד מטרות זרות על -ידי ממשלת ארה"ב, כך דווח בעיתון הוול סטריט ג'ורנל. המדיניות, למרות היותה מסווגת, פורסמה ב-2013 לאחר שהודלפה על ידי אדוארד סנודן, ובינתיים לא ידוע איזה כללים אומצו במקומה. 

כדי לבצע מתקפות סייבר, המדיניות דרשה הליך מפורט הכולל קבלת אישורים מסוכנויות שונות בממשל הפדרלי. טראמפ ביטל את המדיניות כדי לנסות ולהקל על ההגבלות האלה, שלטענת מבקרים הזיקו לביצוע ההתקפות במהירות. פקיד בממשל תיאר את ההחלטה של טראמפ כ"צעד התקפי" שנועד לסייע לפעולות צבאיות, להרתיע מפני התערבות בבחירות של גורמים זרים, וכן כדי לסכל גניבת קניין רוחני. ההחלטה באה בהמשך ללחץ המופעל על ממשל טראמפ להראות כי הוא פעול נגד איומי סייבר – בעיקר מכיוון רוסיה. 

לטענת מבקרים המדיניות הייתה מאוד מגבילה ועיכבה ביצוע של פעולות חשובות, בשל הדרישה לאישור מצד סוכנויות רבות מדי. עם זאת, גורמים רשמיים מביעים דאגה עקב ביטול המדיניות בטענה כי למרות שהכללים אינם מושלמים, ביטולם עלול ליצור יותר אי-וודאות באשר להתקפות הסייבר שמותר לנקוט בהן. מקור: וול סטריט ג'ורנל (מאת: דסטין וולץ).