גוגל עוקבת אחריך גם כשאתה אומר לא!

אולי יעניין אותך גם

דו"ח של AP קובע כי גוגל עוקבת אחר מיקום המשתמשים, גם אם ביקשו כי לא תעשה זאת. הדו"ח, שאומת על-ידי חוקרים מאוניברסיטת פרינסטון בארה"ב, מציין מצב שעשוי להשפיע על כ-2 מיליארד משתמשי אנדרואיד ואפל המשתמשים בגוגל כמנוע חיפוש, או בשירות המפות של החברה. גוגל מסרה כי בתגובה כי היא מוסרת תיאור ברור ביחס לכלים שלה וכיצד לכבות אותם. 

המחקר מצא כי מיקום המשתמשים נשמר על-ידי גוגל גם כשהמשתמש מכבה את פונקציית היסטוריית המיקום במכשיר ("Location History"). למשל, גוגל שומרת מידע על מיקום המשתמש כשהוא פותח את אפליקציית המפות, בעת קבלת עדכוני מזג אויר אוטומטיים ובעת ביצוע חיפושים במנוע החיפוש. על-מנת למנוע מגוגל לשמור את נתוני המיקום הללו, על המשתמש לכבות פונקציה נוספת במכשיר - "Web and App Activity", שברירת המחדל שלה מופעלת והיא אינה מזכירה נתוני מיקום. 

הביקורת על החברה היא שמשתמשים חושבים שגוגל מפסיקה לנטר את מיקומם בעת שהם מכבים את הפונקציה "Location History", כאשר בפועל עליהם לכבות פונקציה נוספת במכשיר ("Web and App Activity"). גוגל מסרה בתגובה כי "ישנן מספר דרכים שונות שבהן גוגל יכולה להשתמש במיקום על-מנת לשפר את חווית המשתמש... אנו מספקים תיאור ברור של הכלים הללו וכן מאפשרים שליטה בהם על-מנת שמשתמשים יוכלו לכבות אותם, או למחוק את הנתונים ההיסטוריים, בכל עת". מקור: BBC (מאת ג'יין וייקפילד).