בריטניה קנסה את פייסבוק על פרשת קיימברידג' אנליטיקה

אולי יעניין אותך גם

רגולטור הפרטיות הבריטי (Information Commissioner’s Office - ICO) הטיל על פייסבוק קנס בסך 664,000 דולר על כך שאפשרה לחברת קיימברידג' אנליטיקה גישה למידע אודות מיליוני משתמשים. הקנס שהטיל רגולטור הפרטיות על פייסבוק הוא הקנס המירבי שניתן להטיל בשל פגיעה בפרטיות (טרם עידן ה-GDPR). יתכן כי קנס זה הוא רק יריית הפתיחה להליכי אכיפה נוספים שמתקיימים בימים אלו נגד הרשת החברתית. 

ה-ICO מצא כי פייסבוק לא קיימה הגנה נאותה על מידע אישי ואף התעלמה ביודעין מתמרורי אזהרה שיכלו למנוע מקיימברידג' אנליטיקה לבצע מניפולציות במידע לצורך השפעה על דעת הקהל בנושא הוצאת בריטניה מהאיחוד האירופי. ה-ICO הדגיש בדו"ח הממצאים שפרסם כי פייסבוק לא שיקפה למשתמשים כיצד הם עשויים להיות יעד לתעמולה פוליטית, ובעוד שקיים חשש כללי ממודל הפרסום של פייסבוק, שימוש במודל זה לצרכים פוליטיים הוא מדאיג אף יותר. פייסבוק בתגובה הודתה כי היא הייתה צריכה לחקור את קיימברידג' אנליטיקה ולפעול בנושא כבר ב-2015. מקור: וושינגטון פוסט (מאת: טוני רום ואליזבת' דווסקין)

law.co.il מעיר כי ההכנסות השנתיות של פייסבוק בשנת 2017 היו 40.7 מיליארד דולר, מתוכן הציגה פייסבוק רווח נקי של 15.9 מיליארד דולר. הקנס האמור מהווה שיעור זעום של 0.0016% מסך ההכנסות של פייסבוק ב-2017, זאת בהשוואה לקנסות שניתן להטיל תחת ה-GDPR שהיו יכולות להגיע עד ל-1.6 מיליארד דולר (4% ממחזור עסקים גלובלי).