אפל משנה תנאי שימוש למפתחים: מגבילה שימוש במידע על אנשי קשר

אולי יעניין אותך גם

אפל תגביל מעתה את אופן השימוש של מפתחי אפליקציות במידע על פרטי אנשי הקשר של המשתמשים, ותסיר אפליקציות שמפרות את ההנחיות החדשות בדבר שימוש ושיתוף מידע אישי. אפל מבהירה בהנחיות החדשות כי מפתחי אפליקציות לא יוכלו עוד לאסוף רשימות אנשי קשר ממשתמשים ולעשות בהם שימוש שחורג מהפונקציונאליות של האפליקציה, ללא הסכמה נוספת ומפורשת של המשתמשים. בנוסף, מפתחי אפליקציות לא יוכלו לפנות לאנשי הקשר באופן יזום, אלא אם המשתמש עצמו יזם את הפנייה לאנשי הקשר באמצעות האפליקציה. במקרה זה, על האפליקציה להציג למשתמש את תוכן ההודעה שתישלח ואת זהות השולח. 

עד היום, אפל לא ערכה ניטור או פיקוח על השימוש במידע שנאסף ממשתמשים ומשכך, רשימת אנשי הקשר נחשבה כ"מערב הפרוע של עולם המידע". מפתחים היו יכולים לבקש ממשתמשים הרשאת גישה לרשימת אנשי הקשר, ולאחר אישור המשתמש – להוריד את רשימת אנשי הקשר ולעשות כל שימוש במידע אודות אנשי הקשר של המשתמש, לרבות מכירה של המידע לצדדים שלישיים. 

בעוד שאפל פועלת כעת להחרים ולחסום אפליקציות שעושות שימוש חורג במידע על אנשי קשר, משתמשים שהעניקו למפתחי אפליקציות הרשאת גישה לרשימת אנשי הקשר יכולים לבקש לחסום רק גישה עתידית לרשימת אנשי הקשר ולא למנוע שימוש חורג שנעשה בעבר. מקור: בלומברג (מאת: שרה פייר ומארק גורמן).