תלונות ראשונות מכוח התקנות האירופאיות החדשות בנושא עיבוד מידע אישי

אולי יעניין אותך גם

שובו של השרמס. מקס שרמס, עורך הדין האוסטרי שנושא את דגל המאבק נגד פייסבוק בענייני ההגנה על פרטיות משתמשיה (לרבות פתיחת ההליך שהוביל לפסילת הסדר ה-Safe Harbor בין ארה"ב לאירופה), הגיש את התלונות הראשונות מכוח התקנות האירופאיות החדשות לעיבוד מידע אישי (ה-GDPR), שנכנסו לתוקפן ביום שישי האחרון (25.5). 

התלונות, שהוגשו בסמוך לאחר שהתקנות החדשות נכנסו לתוקפן, הופנו נגד גוגל, פייסבוק, איסטגרם וווטסאפ (קישורים לתלונות), והן מלינות על מה שמכונה "הסכמה כפויה" שהנהיגו החברות (שלוש מהן בשליטת פייסבוק). לפי התלונות, ההסכמה הנדרשת בהתאם ל-GDPR מחייבת לתת למשתמש בחירה חופשית ולא להתנות בהסכמה זו את השימוש בשירות. שרמס, באמצעות ארגון ללא מטרת רווח שבראשו הוא עומד (NOYB - None of Your Business), טוען כי תנאים אלה אינם מתקיימם בפעילות החברות הללו. 

טענתו העיקרית של שרמס היא כי השירותים של החברות הללו חוסמים משתמשים שאינם מקבלים את התנאים, באופן שלשיטתו של שרמס אינו מהווה בחירה חופשית. התלונות הוגשו לרגולטורים על הפרטיות בארבע מדינות אירופאיות שונות (גוגל בצרפת, פייסבוק באוסטריה, אינסטגרם בבלגיה וווטסאפ בגרמניה) הידועות בדגש שהן מעניקות לזכות לפרטיות. מקור: The Register (מאת רבקה היל).