ישראל: בנק ישראל תבע זייפנים על הפרת זכויות יוצרים בשטרות

אולי יעניין אותך גם

בנק ישראל הגיש תביעה אזרחית בה עתר לפיצוי בסך 400,000 ש"ח בגין הפרה נטענת של זכויות היוצרים של הבנק בשטרות כסף. התביעה הוגשה על-ידי היחידה לאכיפה אזרחית בפרקליטת המדינה, יחד עם פרקליטות מחוז דרום, בהמשך להליך פלילי שניהלה המדינה נגד הנתבעים, במסגרתו הם הורשעו לפי הודאתם בעבירה של זיוף השטרות.

עיקר התביעה בטענת המדינה כי במעשי הזיוף הפרו הנתבעים את זכויות היוצרים של הבנק בשטרות. בית המשפט השלום באשקלון הרשיע את הנתבעים, בחודש ינואר 2017, בעבירות של סיוע לקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, זיוף שטר כסף וזיוף מסמך, לאחר שפעלו במשך חודשים לזיוף השטרות והפצתם. בתביעה נטען כי בנוסף לעבירות הפליליות בהן הורשעו הנאשמים, הם אף הפרו את זכויות הבנק בכך שהעתיקו את השטרות המקוריים, על עיצובם הגראפי המקורי, ושכפלו אותם לשם מכירתם והפצתם. 

הפרקליטות מסרה כי היא "רואה חשיבות רבה בשימוש בכלים אזרחיים כמשלימים להליך הליבה הפלילי, לצורך הגנה על קשת האינטרסים בגין הפשעים שמבוצעים כלפי בנק ישראל והמדינה. רשויות אכיפת החוק יתמידו בשימוש בכלים אלה במקרים דומים בעתיד, בכדי לאכוף ולהרתיע גורמים מלפגוע בזכויות היוצרים של הבנק". מקור: תקדין (מאת לילך דניאל).