פייסבוק הסירה מ-Google Play אפליקציית אבטחה חדשה בגלל פגיעה פרטיות

אולי יעניין אותך גם

פייסבוק הסירה מחנות האפליקציות של Google Play אפליקציה של חברה ישראלית בבעלותה, לאחר שהתגלה כי היא אוספת באופן לא חוקי נתונים על משתמשיה ושולחת אותם לרשת החברתית. האפליקציה, Bolt App Lock, פותחה על-ידי חברת Onavo הישראלית ולמרבית האירוניה היא מיועדת ... להגן על מידע רגיש ביישומים.

ביום שישי, 9.3.2018, דחקו מומחי אבטחת מידע ואתר Gizmodo, במשתמשים לא להתקין את האפליקציה בגלל הפגיעה הפרטיות שהתגלתה בה. הם טענו כי פייסבוק אינה עושה מספיק בכדי לחשוף את בעלותה על אונבו, והזהירו מפני פוטנציאל להטעיית צרכנים שאינם יודעים לאן נתוניהם הפרטיים מועברים. עם הפרסום, זמן קצר לאחר השקתה, סילקה פייסבוק את האפליקציה מהחנות ודובר החברה הסביר זאת כ"מבחן קצר ומהיר". 

Bolt App Lock מיועדת להגן על אפליקציות צד שלישי שיש בהן מידע רגיש כגון פרטי כרטיס אשראי ופרטים אישיים נוספים. באמצעותה, יכולים המשתמשים לנעול אפליקציות שונות במכשיריהם, ולדרוש טביעת אצבע או קוד גישה לפתיחתן. אולם כפי שניתן לקרוא לאחר שלוחצים על "קרא עוד" בתיאור האפליקציה, Bolt App Lock אוספת מידע לאחר התקנתה על אופן וזמן השימוש באותן אפליקציות "נעולות".

 אונבו ופייסבוק זכו לביקורת נוקבת גם בחודש שעבר, לאחר שהתגלה ששירות ה- VPN של אונבו (Onavo Protect) שאמור לסייע למשתמשים להגן על פרטיות גלישתם באינטרנט, אוסף נתונים על אופי הגלישה והשימוש באפליקציות במכשיר המשתמש ושולח אותם לפייסבוק (מקורות: Business Insider מאת רחל סנדלר; אנשים ומחשבים מאת גלי פיאלקוב).