ארה"ב: העליון עשוי לחייב ספקים למסור לממשל מידע מהענן

אולי יעניין אותך גם

כמה משופטי בית המשפט העליון הפדרלי בארה"ב נשמעו נוטים לפסוק לטובת הממשל האמריקאי בדיון שנערך בשאלה האם לרשויות האכיפה ולבתי המשפט בארצות-הברית יש סמכות לצוות על מיקרוספט למסור תכתובות דואר אלקטרוני של מנויי החברה השמורות בשרתים מחוץ לגבולות ארצות-הברית. 

כזכור, ב-2014 הערכאה הדיונית בניו-יורק ציוותה על מיקרוסופט להמציא לרשויות האכיפה הפדרליות תכתובות דואר אלקטרוני השייכות לחשבון שמוחזק בשרתי החברה בדבלין, אירלנד, של מנוי החשוד בסחר בסמים. בית המשפט הפדרלי המחוזי דחה אז את טענת מיקרוסופט אולם החברה סירבה לציית להחלטה ופתחה במאבק משפטי שאליו הצטרפו לצידה ענקיות טלקום ואינטרנט. בקיץ 2016 פסק בית משפט פדרלי לערעורים לטובת מיקרוסופט כשקבע כי לא ניתן לקבל את עמדת הממשל האמריקאי, שלפיה יש לפרש את המונח "צו שיפוטי" לפי החוק הפדרלי על תקשורת מאוחסנת (Stored Communications Act) כמחייב ספק שירותים לשלוף חומרים המצויים מחוץ לגבולות ארה"ב. הממשל ביקש לערער על ההחלטה בפני בית המשפט העליון הפדרלי, שהסכים לדון בערעור.

כאמור, בית המשפט העליון קיים לאחרונה דיון לשמיעת טענות הצדדים. השופט קנדי תהה בשאלה רטורית האם המידע לא נגיש בלחיצת כפתור ממחשב הנמצא בוושינגטון. נשיא בית המשפט העליון, רוברטס, תהה מדוע צורכי חקירה של הממשל צריכים להפגע משום שמיקרוסופט החליטה על אחסון המידע בשרתים הממוקמים מחוץ לארה"ב. הצטרף אליהם השופט אליטו שציין כי קשה לקבל את הטענה שבתי משפט אמריקאים לא יכולים להורות על מסירת המידע, בשעה שמיקרוסופט חופשית לנייד את המידע ברחבי העולם לפי רצונה. מספר שופטים, בהם המבוגרת שביניהם גינזבורג, הביעו תקווה שהקונגרס ישלים בהקדם חקיקה שתסדיר את הסוגיה וכך ייתר את הצורך בהכרעה שיפוטית. מקור: NBCNews (מאת: פיט וויליאמס).