ארה"ב: Airbnb חסינה מפני תביעות על השכרה אסורה של דירות באתר

אולי יעניין אותך גם

אתר אירוח הדירות הפופלרי Airbnb חסין מפני תביעות של בעלי דירות הטוענים כי האתר מסייע להפרת חוזי השכירות של הבעלים עם שוכרי הדירות, בכך שמאפשר לשוכרי הדירות להציע את הדירות לאירוח קצר-מועד באמצעות האתר - כך פסק בית משפט פדרלי בקליפורניה, בהסתמך על סעיף 230 לחוק הפדרלי על מהוגנות בתקשורת (Communications Decency Act)

החוק, שגובר על עילות תביעה מדינתיות ומרבית העילות הפדרליות בארצות-הברית, קובע כי למעט סייגים מצומצמים, לא יראו ספק של שירותי מחשב אינטראקטיביים, כגון Airbnb, כמפרסם של תוכן שמקורו בגולשים. כתוצאה מכך, לא ניתן להטיל אחריות משפטית על פלטפורמות ברשת ולחייב אותן לסנן תכנים. 

בית המשפט הסביר כי מה שהופך את האירוח הקצר-מועד ל"בלתי חוקי" בעיני בעלי הדירות התובעים הוא סעיף בחוזה השכירות שלהם שאוסר על שוכרי הדירות לבצע שכירות-משנה. בעניין זה קבע בית המשפט כי מי שמספק את התכנים לפרסום הם המארחים - שוכרי הדירות - ולא Airbnb. הפלטפורמה רק מספקת סביבה אינטראקטיבית בה ניתן להעלות תכנים המשמשים למטרות שמתברר שחלקן כשרות וחלקן לא. עוד קבע בית המשפט כי גם לפי הסייגים בחוק הפדרלי, כפי שפורשו בפסיקה המנחה של בתי המשפט לערעורים, Airbnb לא משתתפת בגיבוש התוכן שמתפרסם ולכן אינה תורמת באופן מהותי לקידום הפעילות הפסולה.