צרפת מוציאה כרטיס צהוב לווטסאפ על שיתוף נתוני המשתמשים עם פייסבוק

אולי יעניין אותך גם

רגולטור הפרטיות בצרפת ציווה על ווטסאפ לחדול תוך שלושים יום מהעברת המידע על אודות משתמשיה לחברה-האם פייסבוק בלא קבלת הסכמה מפורשת של המשתמשים. בהודעתו, הרגולטור הצרפתי מתח ביקורת על העדר שיתוף הפעולה מצד החברה, והזהיר את הציבור הרחב מפני ההעברה המאסיבית של מידע אישי שווטסאפ מבצעת לפייסבוק.

פייסבוק מסרה בתגובה כי היא תמשיך לעבוד עם רגולטור הפרטיות הצרפתי לפתרון הסוגיות, וכי היא מקווה שלקראת כניסתן לתוקף במאי 2018 של תקנות החדשות באירופה על הגנת הפרטיות במידע (General Data Protection Regulation  - GDPR), ניתן יהיה להגיע להסכמות על שלל החששות שהעלו הרגולטורים האירופים לפרטיות. מקור: בלומברג (מאת: סטפאני בודוני).

law.co.il מזכיר כי העברת המידע מווטסאפ לפייסבוק זכתה לביקורת נוקבת מצד שורה של רגולטורים באירופה. היא הולידה חקירה של 28 רשויות להגנת מידע באירופה שדרשו מוואטסאפ לחדול משיתוף מידע על משתמשיה עם חברת האם שלה עד אשר יימצאו פתרונות משפטיים הולמים. בין היתר, רשות ההגבלים העסקיים באיטליה הטילה על ווטסאפ קנס של 3 מיליון אירו על ליקויים באופן בו החברה ביקשה וקיבלה את הסכמת משתמשיה לשיתוף המידע האישי שלהם עם פייסבוק. פייסבוק גם נענתה בשנה שעברה לדרישת רגולטור הפרטיות הבריטי להימנע משימוש במידע על משתמשי ווטסאפ מבריטניה לצרכי פרסום ושיפור השירות. גם רגולטור פרטיות מגרמניה הורה לפייסבוק לחדול מקבלת מידע מווטסאפ מכל 35 מיליוני משתמשיה בגרמניה.