ארה"ב: Sears עתרה לשינוי הסדר פשרה עם נציבות הסחר בנושא נוהגי הפרטיות בייישומי החברה

אולי יעניין אותך גם

רשת חנויות הכלבו האמריקאית Sears עתרה לנציבות הסחר הפדרלי בארה"ב (FTC) בבקשה לשנות את הסדר הפשרה עם ה- FTC משנת 2009 שנכרת לאור אישומי הנציבות כי החברה לא חשפה כראוי את היקף המידע האישי שנאסף ממשתמשים באמצעות יישומי המחשב שלה. הסדר הפשרה, שקיבל תוקף של צו, ניתן בזמנו במסגרת הליך בו הנציבות האשימה כי תוכנות Sears מנטרות תקשורת מוצפנת של המשתמשים ואוספות מידע רגיש כגון תכנים של עגלות קניות מקוונות, דוחות בנק, פרטי מרשמים לתרופות ועוד. הסדר הפשרה דרש מ-Sears כי בכל היישומים שהחברה מפיצה תתקבל הסכמה מפורשת ומדעת של המשתמשים לכל תכונות הניטור ולכל יתר נוהגי הפרטיות של היישום, מראש - לפני שהמשתמש מוריד או מתקין את היישום.
 
כעת, Sears טוענת בעתירתה כי למרות שהתוכנה שהובילה לאישומים המקוריים של ה- FTC היתה יישום מחשב, נוסחו הרחב של הסדר הפשרה משתרע גם על כל יישומי הסמארטפון הקיימים של Sears. החברה טוענת כי הסדר הפשרה מחייב אותה להתמודד עם יישומי סמארטפון באופן שונה מחברות אחרות בשוק עם יישומים דומים ושבכך החברה מופלית לרעה מבחינה רגולטורית. העתירה מסבירה כי חנויות האפליקציות של אפל וגוגל לא מציעות אמצעי להצגת מסך נפרד עם גילויי פרטיות נוספים באופן שניתן לבקש מהמשתמש להסכים להודעת הפרטיות לפני הורדת הישום והתקנתו - כפי שמחייב הסדר הפשרה עם הנציבות.
 
העתירה מבקשת החרגה מהדרישה לקבלת הסכמת המשתמש לפני הורדה והתקנה של יישומי סמארטפון. החברה מבקשת כי ההחרגה תחול על נוהגי איסוף מידע שנחשבים מקובלים, דרושים באופן סביר לתמוך בפונקציונליות ובפעילות הישום, ותואמים לציפיה הסבירה של המשתמשים.
 
הנציבות צפויה להחליט אם לקבל את העתירה של החברה לאחר שתבחן אותה בתום התקופה לקבלת הערות הציבור לעתירה.