ארה"ב: חנויות ספרים מקוונות אינן אחראיות על פגיעה בפרטיות בכריכת ספר

אולי יעניין אותך גם

בית משפט פדרלי לערעורים דחה תביעה נגד חנויות הספרים המקוונות אמזון, ברנס אנד נובל ו-סמאשוורדס שהוגשה על-ידי זוג שאת תמונתם שילב ללא הסכמה מחבר בכריכת ספרו. הספר מציג סיפור אירוטי-סאטירי על אישה נשואה שנשבית בקסמו של שחקן ידוע מקבוצת הפוטבול ניו-אינגלנד פטריוטס. על רקע זה, בני הזוג טענו כי חנויות הספרים נושאות באחריות מאחר והן פרסמו את כריכת הספר (שבה משולבת תמונתם) באתריהן. טענות בני הזוג כללו פגיעה בזכותם לפרסום ופגיעה בפרטיות בדרך של הצגתם בפומבי באור שלילי.

בית המשפט דחה את התביעה בנימוק שפגיעה בזכות לפרסום מחייבת הוכחה כי לתמונת בני הזוג יש ערך ושווי פרסומי משל עצמה בעוד שבני הזוג לא הרימו את הנטל הנדרש להוכחה. מנקודת המבט דיני הפרטיות בארה"ב, שימוש אגבי בתמונתו של אדם בלא הוכחה שלאדם יש ערך פרסומי - לא מקימה עילת תביעה. בית המשפט גם דחה את עילת התביעה בדבר הצגה באור שלילי מאחר והעילה מחייבת הוכחה כי הנתבעות, חנויות הספרים, ידעו על הפגיעה או התעלמו במופגן מאפשרות ממשית לפגיעה. בית המשפט מצא כי החנויות דרשו וקיבלו ממחבר הספר מצגים בדבר זכויותיו בספר ואי פגיעה בזכויות צדדים שלישיים. לאור מצגים אלה, מצא בית המשפט כי לא ניתן לקבוע שהחנויות ידעו על הפגיעה או התעלמו ממנה.