ארה"ב תקבל מידע מבוסס ביומטריה ממאגרי רשויות חקירה וביטחון בישראל

אולי יעניין אותך גם

הרשויות בישראל ובארה"ב נמצאות בשלבים מתקדמים לקראת כריתת הסכם שיאפשר לרשויות האמריקאיות לפנות בשאילתות לרשויות החקירה והביטחון בישראל במטרה לקבל מידע על בעלי טביעות אצבע החשודים בפשיעה חמורה. שרת המשפטים איילת שקד הסבירה על המו"מ שמתקיים בנושא: "אנחנו רצינו להגן על הפרטיות של האזרחים והאמריקנים רצו גישה למאגר טביעות האצבע בישראל, שזה מאגר של מיליון טביעות אצבע. בשנתיים האחרונות אנחנו עובדים מולם באינטנסיביות רבה עם הרבה שיתוף פעולה מצידם והגענו למספר הבנות בעניין הזה - הם יוכלו להגיש שאילתות רק על טביעות של אנשים שהואשמו או מואשמים בפשעים חמורים".

הסדרת הנושא בין ישראל לארה"ב מהווה תנאי אמריקאי מקדים לביטול חובת הויזה לישראלית - החובה המוטלת על ישראלים המעוניינים לבקר בארה"ב להצטייד מראש באשרת כניסה (ויזה). בעקבות זאת, הרשויות בישראל מביעות עתה אופטימיות על ביטול חובת הויזה בתוך שנים אחדות. מקור: ynet (מאת איתמר אייכנר וטובה צימוקי).

law.co.il מעיר בריאליה פסימיסטית שביטול חובת הויזה, אם בכלל, הוא עוד חזון למועד. גם לאחר כינון הסכם השיתוף במידע יעמוד בפני ישראל מכשול משמעותי נוסף לביטול חובת הויזה - ירידה באחוז הישראלים המסורבים לבקשת ויזה אמריקאית אל מתחת לשלושה אחוזים. כיום, מעל ארבעה אחוזים מהישראלים המגישים בקשה לויזה אמריקאית מסורבים, רבים מהם הם צעירים שהרשויות האמריקאיות חושדות כי בכוותם להפר את תנאי האשרה שלהם בשהיה ממושכת מהמותר או בהשתלבות בעבודה בארה"ב.