אירופה: גוגל מערערת על קנס המיליארדים

אולי יעניין אותך גם

היה ספק? גוגל מערערת על קנס השיא שהשיתה עליה נציבות התחרות באיחוד האירופי, בסך 2.9 מיליארד דולר. החלטת הנציבות מלפני חודשיים קבעה כי גוגל פעלה באופן לא הוגן, תוך ניצול הדומיננטיות שלה, כאשר מנעה את הצגתם של אתרים מתחרים בתוצאות מנוע החיפוש שלה. החלטת הממונה ציינה כי שירות הקניות המקוון של גוגל קיבל עדיפות בהשוואה לשירותי קניות מתחרים בתוצאות החיפוש.

הערעור יידון בבית המשפט הכללי בלוקסמבורג, הערכאה השנייה בחשיבותה ביבשת. הצפי הוא כי החלטה בנושא תתקבל רק בעוד מספר שנים. לא הוגשה בקשה למתן צו זמני שישעה את החלטת הנציבות. הנציבות הורתה לגוגל לחדול מנוהגיה הפסולים עד ל-28.9, בעוד כשבועיים. הנציבות בוחנת כעת את הצעתה של גוגל אודות כיצד בכוונתה לציית להחלטת הנציבות. 

גוגל מעודדת מניצחון חלקי שהשיגה לאחרונה אינטל, בערעור כנגד החלטה קודמת של הנציבות, שהיתה התקדימית בגובהה בשעתה. מדובר בקנס שהטילה הנציבות על אינטל בשנת 2009, בסך 1.45 מיליארד דולר, לאחר שמצאה כי החברה ניצלה לרעה את מעמדה בתחום שבבי המחשב. בית המשפט האירופי (ה-ECJ) הורה לאחרונה לערכאה נמוכה יותר לבחון מחדש את ערעור חברת השבבים ביחס לקנס שהוטל עליה. מקור: רויטרס (מאת פו יון צ'י).