בימ"ש בארה"ב מנע מלינקדאין לחסום איסוף ממוחשב של מידע גלוי משרתיה

אולי יעניין אותך גם

בית משפט פדרלי בקליפורניה נעתר לבקשת חברה המספקת שירותים המבוססים על מידע הזמין בלינקדאין והוציא צו מניעה זמני האוסר על לינקדאין לחסום את החברה מלהפעיל כלים אוטומטיים לאיסוף מידע גלוי מחשבונות משתמשים ברשת החברתית. החברה (hiQ), שפועלת מספר שנים במודל המבוסס על מידע מליקדאין, קיבלה מוקדם יותר השנה מכתב התראה מהרשת החברתית הדורש ממנה לחדול מאיסוף מידע באמצעות כלים אוטומטיים (crawlers and scrapers) בטענה כי איסוף המידע בדרך זו מנוגד לתנאי השימוש של לינדקאין ומפר בין היתר את החוק הפדרלי בארה"ב על חדירה אסורה למחשבים (Computer Fraud and Abuse Act - CFAA).

לאחר שהצדדים לא הצליחו להגיע להבנות על המשך פעילותה של החברה באיסוף מידע משרתי לינקדאין, עתרה החברה לבית המשפט בבקשה לפסק דין הצהרתי שיאפשר לה להמשיך את מתווה הפעילות שלה באיסוף המידע. אתמול נעתר בית המשפט לבקשתה של החברה לצו זמני, המחייב את לינקדאין לאפשר לחברה להמשיך לאסוף את המידע בדרך שעשתה עד כה, לפחות עד להכרעה סופית בהליך המשפטי.

בהחלטתו קבע בית המשפט כי החברה העותרת מעלה טענות משפטיות רציניות שראויות להישמע במסגרת הליך משפטי, כי היא עלולה להינזק באופן חמור ובלתי הפיך אם לא ינתן צו הביניים המחייב את לינקדאין לאפשר לחברה להמשיך באיסוף המידע, כי מאזן האינטרסים בהענקת צו הביניים נוטה לכיוון החברה וכי האינטרס הציבורי מצדיק מתן צו ביניים.

בית המשפט הדגיש את עוצמת הפגיעה בחברה אם לא ינתן צו הביניים - לאור התלות הכמעט מוחלטת של מודל הפעילות העסקי שלה בקבלת הגישה למידע מלינקדאין. בית המשפט השתכנע כי מניעת הגישה למידע ימיט אסון על החברה ויוביל לסגירת עסקיה.

בית המשפט גם קבע כי טענותיה של לינקדאין על הפרת חוק המחשבים הפדרלי חלשות, משום שמדובר בגישה שהחברה מבצעת למחשבי ליקדאין לצורך איסוף מידע שממילא נגיש בלינדקאין בצורה פומבית וגלויה. לדעת בית המשפט, חוק המחשבים הפדרלי נועד לאסור על פריצה (hacking) לאזורים פרטיים או מוגני-סיסמה במחשב. ההחלטה מצאה גם כי החברה העותרת העלתה שאלה רצינית על השלכות החסימה של לינקדאין על הגבלים עסקיים, ובפרט האם לינקדאין מנצלת לרעה את מעמדה הדומיננטי בשוק הרשתות החברתיות לאנשי מקצוע כדי למנוע מאחרים לפתח כלים ומוצרים משלימים שלינקדאין בעצמה מעוניינת להתרחב אליהם.