מבקר המדינה: לבחון גישה לתכתובות ווטסאפ של עובדי מדינה לצורכי ביקורת

אולי יעניין אותך גם

"העובדה שחלק מההתכתבויות המקצועיות מתנהלות באמצעות טלפונים סלולריים של עובדי ציבור, בוואטסאפ, יכולה להוות בעיה בתיעוד פעולות המינהל הציבורי בכלל, ואף בביקורת" ועל כן "בעתיד לא יהיה מנוס מלקבוע האם ואיך תתאפשר גישה למכשירים אלה ולדומיהם, לצורך איתור מידע, שכן אנו כבר נמצאים במדרון תלול" - כך הצהיר מבקר המדינה בכנס לשכת רואי החשבון באילת.

לדברי המבקר, גופים מבוקרים "מבקשים להגביל את הגישה לתיבת הדואר האלקטרוני של העובדים, בטענה כי תיבת הדואר האלקטרוני משמשת גם להתכתבויות פרטיות, וכאן נוצרת בעיה לא פשוטה. אי-מתן גישה לתיבת הדואר האלקטרוני מונע מעובדי הביקורת את היכולות להיחשף למרבית ההתכתבויות בגוף ולעקוב אחר העבודה המקצועית של הגוף". המבקר הסביר כי "גם השימוש בוואטסאפים על-ידי עובדי מדינה כדי למנוע את הכניסה אליהם אחר-כך פוגע בביקורת".

מאוחר יותר הבהיר משרד מבקר המדינה כי אין כוונה להיכנס למיילים פרטיים, וכי ביחס לתיבת דואר אלקטרונית, "איתור המידע בה יעשה רק בנוכחות בעל התיבה ועל-פי מילות מפתח, זאת על-מנת לאזן את הפגיעה בפרטיות. כאשר בתיבת הדואר המשרדית ישנם מיילים פרטיים שיעלו באיתור, לא ייעשה בהם כל שימוש". מקור: גלובס (מאת: אלה לוי-וינריב).