העליון בקנדה: על גוגל להסיר תוצאות חיפוש בכל העולם

אולי יעניין אותך גם

בפסק דין תקדימי קבע לאחרונה בית המשפט העליון הפדרלי בקנדה כי בסמכותו להורות לגוגל להסיר תוכן מאתריה בכל העולם, אם הדבר הכרחי על מנת להבטיח אפקטיביות של צו להסרת תוכן שניתן בקנדה. כצפוי, ההחלטה ספגה ביקורת מארגוני זכויות פרט הטוענים כי מדובר בתקדים לצנזורה ברשת האינטרנט.

לאחר שקבע כי "לאינטרנט אין גבולות – מקום מושבו הטבעי הוא גלובלי", פסק בית המשפט ברוב של שבעה מול שני שופטים כי "הדרך היחידה להשיג את מטרתו של צו הביניים היא על-ידי החלתו בכל מקום שבו גוגל פועלת – בכל העולם". ההחלט היא סופית ואין לגוגל אפשרות לערער עליה.

ההחלטה ניתנה במסגרת תביעה שהגישה חברת טכנולוגיה קטנה המייצרת התקני רשת נגד חברה שלטענת התובעת סימנה מחדש את מוצריה ומכרה אותם ברשת תוך שימוש פסול בסודות מסחריים הנוגעים לעיצובים של המוצר. ב-2012 גוגל נענתה לבקשתה של התובעת והסירה מעל 300 קישורים ממנוע החיפוש בגרסתו הקנדית. בעקבות זאת, בית המשפט העליון בפרובינציית בריטיש קולומביה הורה על הסרת תוצאות החיפוש מאתריה של גוגל בכל העולם, בטענה כי המוצר ימשיך להימכר בקלות בתוך קנדה ומחוצה לה, אם לא יוסר מכל מהדורות מנוע החיפוש. מקור: רויטרס (מאת: לי שנור).