ועדת שרים לחקיקה אישרה הצעה לאסור כליל שיווק אופציות בינאריות

אולי יעניין אותך גם

ועדת השרים לחקיקה אישרה אתמול הצעת חוק שתאסור לחלוטין על שיווק אופציות בינאריות מישראל לחו"ל. כך מדווח דה מרקר (מאת אורי תומר). לשתעוגן בחוק של הכנסת תרחיב ההצעה משמעותית את סמכויותיה של רשות ניירות ערך לנקוט צעדים משפטיים נגד חברות הפועלות בתחום.

רשות נירות ערך מסבירה ש"דוגמא לאופציה בינארית (Binary Option) היא עסקה בה לרוכש האופציה מובטח רווח קבוע אם אירוע מסוים יתקיים, או הפסד של מלוא השקעתו אם אותו אירוע לא יתקיים. לרוב האירוע הוא תשובה לשאלה האם שער נכס בסיס מסוים (לדוגמה מדד מניות) יהיה במועד הפקיעה מעל/מתחת לשער שנקבע בעסקה, או לא". אופציות בינאריות הושוו להימורים. נכון להיום, רשות נירות ערך אוסרת על זירות סוחר להציע ללקוחות ישראלים לרכוש אופציות בינאריות. כעת היא מבקשת להרחיב את סמכותה.

דברי ההסבר להצעת החוק שאושרה בוועדת השרים לחקיקה אומרים כי "כתוצאה מכך, החלו להגיע לרשות, למשטרה ולרשויות נוספות בישראל, תלונות רבות וקשות מצד רשויות מחוץ לישראל ואזרחים של מדינות זרות, בנוגע לפעילותן של חברות מישראל כלפי לקוחות במדינות שונות, בעיקר מפעילות באופציות בינאריות. התברר כי בחלק מהמקרים המסחר המוצע בזירות הסוחר מהווה אף כסות לפעילות עבריינית, כגון פעילות המהווה מרמה והונאה. תופעה זו של פעילות חברות ישראליות במדינות שונות הגיעה כיום לממדים היוצרים הדים שליליים נרחבים בעולם, תוך גרימת נזק תדמיתי משמעותי לישראל בכלל, ולשוק ההון בישראל בפרט, ועלולה ללבות אנטישמיות".