ארה"ב: מיקרוסופט מדווחת על זינוק בבקשות הממשל למידע מודיעיני על מנויים

אולי יעניין אותך גם

מספר הצווים שמיקרוסופט קיבלה מבית המשפט הפדרלי המיוחד למודיעין המורים לה לחשוף מידע על מנויים זינק במחצית השניה של 2016 ביותר מפי שניים ממספר הצווים מסוג זה שנמסרו לה בחצי השנה שקדמה לכך - כך חושף דו"ח חדש של החברה. עם זה, מספר המנויים שעליהם נדרש המידע בצווים אלה ירד בכ-30% בהשוואה בין שתי התקופות.

לראשונה, הדו"ח של מיקרוסופט כולל גם עותק (מושחר) ממכתב דרישה שהחברה קיבלה מהבולשת הפדרלית בשנת 2014 המורה לה לחשוף מידע על מנוי מסוים. מכתבים אלה מאפשרים לממשל לדרוש מספקי שירותים מקוונים מידע על מנויים בלא צורך בצו שיפוטי, על יסוד צרכי בטחון לאומי ומכוח החוק הפדרלי לפרטיות בתקשורת אלקטרונית. ככלל, החוק הפדרלי אוסר על פרסום מכתבי הדרישה ועל ידוע המנוי על המכתב, אלא אם בחלוף הזמן הפרסום (המושחר) הותר על-ידי משרד המשפטים האמריקאי, כפי שכעת ארע.

דו"ח נוסף שפרסמה מיקרוסופט עוסק בדרישות אחרות למידע שרשויות חקירה מסרו לחברה, שאינן מבוססות על צרכים מודיעיניים וביטחון לאומי. במבט עולמי, מרבית הדרישות שהחברה קיבלה לחשיפת מידע מסוג זה הגיעו מארה"ב, בריטניה, צרפת וגרמניה. מספרן הכולל ירד מכ-74,000 בשנת 2015 לכ-61,000 בשנת 2016.

פרסום הדו"חות על-ידי מיקרוסופט הוא חלק מהמאבק שהחברה מנהלת נגד דרישות הממשל האמריקאי לקבלת מידע על מנויים. ביולי 2016 זכתה מיקרוסופט בעתירה תקדימית שהגישה נגד נסיונות הממשל לחייב אותה למסור מידע על מנויים שמאוחסן בשרתי ענן שמחוץ לגבולות ארה"ב. עתירה נוספת של החברה נגד הממשל הדורשת לאפשר לה לדווח על צווים למסירת מידע על מנויים ממשיכה להתנהל בבית משפט פדרלי. מקור: הודעה לעיתונות של מיקרוסופט.