וורדפרס מאשימה שוויקס העתיקה קוד חופשי בניגוד לרישיון

"וויקס העתיקה קוד מוורדפרס ללא ייחוס או מתן קרדיט ובניגוד לרישיון השימוש" - כך האשים מנכ"ל החברה המפעילה את פלטפורמת וורדפס לניהול תוכן והוסיף כי "במקרה הזה מדובר בהונאה בוטה ובגניבת קוד שלא ראיתי מעולם מצד מתחרה".

וורדפרס היא פלטפורמה המבוססת על קוד חופשי הכפוף לרשיון ה-General Public License (ה-GPL). זהו רישיון לתכנה חופשית מסוג הידוע כ-Copyleft. זה אומר שעקרון היסוד בו הוא 'אינך יכול לשלול מאחרים את מה שקיבלת אתה לפי הרשיון'. הרשיון מתיר להעתיק תכנה חופשית, ליצור ממנה יצירות נגזרות ולהפיצן - בתנאי שכל קוד המבוסס על התכנה החופשית יוכפף גם הוא ל-GPL וקוד המקור שלו ישוחרר אף הוא. מנכ"ל וורדפרס האשים כי וויקס נטלה את הקוד ה-GPL-י של וורדפרס ושילבה אותו במוצר קנייני של וויקס מבלי לשחרר את הקוד תחת ה-GPL.

המנכ"ל פרסם את הדברים בבלוג שלו, בו פנה לוויקס והסביר כי "אם אתם מצטרפים לקהילת הקוד הפתוח אתם צריכים לשחק לפי כללי קוד פתוח. שחררו את האפליקציה שלכם תחת רישיון GPL, ופרסמו את קוד המקור שלכם כך שנוכל לבנות עליו, לשפר אותו וללמוד ממנו."

בתגובה, פרסם מנכ"ל וויקס פוסט בו הודה כי החברה השתמשה בקוד חופשי מוורדפרס לחלק קטן מהמוצר שלה אך דאגה לשחרר כקוד פתוח את כל השינויים והשיפורים שוויקס ביצעה בקוד. מקור: כלכליסט (מאת עומר כביר).

law.co.il מעיר כי הוראות רשיון ה-GPL מחייבות לשחרר חזרה כקוד פתוח לא רק שינויים ושיפורים שנעשו בקוד החופשי המקורי אלא גם את הקוד של כל תוכנה "המבוססת" על הקוד החופשי. מהי תוכנה "המבוססת" על קוד חופשי שתחת ה-GPL היא שאלה שטרם ניתנה לה תשובה ברורה בערכאות משפטיות. היא נתונה למחלוקת עמוקה בעולם המשפטי של קוד פתוח.