ניו-יורק: אתרי ספורט פנטזיה ישלמו מיליונים בפשרה

אולי יעניין אותך גם

שני אתרי ספורט פנטזיה יומיים (Daily Fantasy Sports) הגיעו לפשרה עם התביעה הכללית במדינת ניו-יורק וישלמו סכום של 6 מיליון דולרים כל אחד בעקבות פרסומים כוזבים ומטעים. מדובר באתרים הפופולאריים DraftKings ו- FanDuel. ספורט פנטזיה הוא משחק בו המשתתפים מרכיבים קבוצות שחקנים וירטואליות, המורכבות בהתבסס על מידע על שחקנים אמיתיים והביצועים שלהם בקבוצותיהם האמיתיות. קבוצות הפנטזיה מתחרות ביניהן בהתבסס על הסטטיסטיקות בפועל של השחקנים בענף הספורט הרלבנטי. אתרי ספורט הפנטזיה היומיים מהווים אלטרנטיבה לאתרי ספורט הפנטזיה שבוחנים את הביצועים של הקבוצות הוירטואליות לאורך העונה כולה.

התובע הכללי של מדינת ניו-יורק מסר הצהרה לפיה "הפשרה אליה הגענו מבהירה כי לאף חברה אין את הזכות להטעות את תושבי ניו-יורק עבור רווח כספי". הפשרה מגיעה לאחר שנה של חקירה מטעם הרשויות, שמצאה כי החברות הטעו צרכנים באופן קבוע בפרסומיהם. בין היתר, נטען כי החברות הטעו משתמשים חדשים ביחס ליתרונות שיש לשחקנים מקצועיים לעומת שחקנים מזדמנים. בנוסף, נטען כי האתרים הציגו סטטיסטיקות שגויות ביחס לאפשרות השחקנים להרוויח ועוד.

החברות יתקנו את נהגי הפרסום שלהם כחלק מההסכמות שבהסדר. תומכי האתרים הללו סבורים כי מדובר במשחק המבוסס על יכולת, בעוד שמתנגדיהם סבורים כי מדובר במשחק מזל, האסור במדינת ניו-יורק. בחודש מרץ האחרון אסר התובע הכללי בניו-יורק על האתרים לפעול במדינה, אך הן השיקו את פעילותן מחדש בחודש אוגוסט, לאחר שמושל מדינת ניו-יורק חתם על חוק שהגדיר את המשחקים ככאלה המבוססים על יכולת. מקור: The Hill (מאת אלי ברלנד).