ווטסאפ מעדכנת מדיניות פרטיות - תעביר מידע לפייסבוק

ווטסאפ תשתף עם החברה-האם פייסבוק את מספרי הטלפון של משתמשיה וכן נתוני מעטפת על השימוש שהמשתמשים מבצעים באפליקציה - כך עולה מעדכון למדיניות הפרטיות שהחברה פרסמה בימים האחרונים. מנגד, התוכן של הודעות ווטסאפ שמשתמשים שולחים לא יועבר לפייסבוק, בין היתר בשל הצפנת ההודעות שווטסאפ הנהיגה בחודשים האחרונים, שאמורה למנוע גם מווטסאפ עצמה גישה לעיין בתוכן שלהן. 

מטרת שיתוף המידע עם פייסבוק היא לאפשר לרשת החברתית ולווטסאפ להגיש לכל משתמש פרסומות ותכנים המותאמים לפרופיל ההתנהגות שלו ולמאפייניו הנלמדים מהמידע שישותף בין החברות. ווטסאפ מציינת כי מטרה נוספת לשיתוף המידע היא לטפל טוב יותר בספאם ובצורות אחרות של שימוש לרעה בפלטפורמה של החברה. לרשות משתמשי ווטסאפ עומדים שלושים ימים לשנות את הגדרות הפרטיות באפליקציה ולמנוע את העברת המידע לפייסבוק לצורך התאמת פרסומות ותכנים.

ראש הנציבות הבריטית להגנת מידע הודיעה בעניין זה כי ווטסאפ עדכנה את הנציבות על השינויים המתוכננים אצלה בעיבוד מידע אישי. הנציבה, שמונתה לתפקיד בחודש שעבר, ציינה עוד כי למרות שחברות אינן נדרשות לקבל מראש את אישור הנציבות על פעילותן בעיבוד מידע אישי הן חייבות לעמוד בהוראות החוק המסדירות עיבוד מידע אישי וכי הנציבות בוחנת את הפעילות של ווטסאפ בעניין זה. מקורות: פורבס (מאת: תומס פוקס-ברוסטר) והודעה לעיתונות של נציבות המידע הבריטית.