ת"ק 65599-12-17 גלילי נ' מרכז לצרכי עישון בע"מ

אולי יעניין אותך גם

(פסק-דין, תביעות קטנות ת"א, השופט דניאל הורוביץ): התובע לא הסיר את הסימון המאפשר משלוח מידע שיווקי כשאישר את תקנון הנתבעת.

העובדות: התובע רכש מוצרים באמצעות החנות המקוונת של הנתבעת. לטענתו, הנתבעת שלחה לו 19 הודעות דוא"ל פרסומיות ללא הסכמתו, בניגוד לסעיף 30א לחוק התקשורת (בזק ושידורים), התשמ"ב-1982. הנתבעת טענה כי בעת שהתובע נרשם לאתר, הוא בחר שלא להסיר עצמו מרשימת הדיוור של הנתבעת.

נפסק: דין התביעה להידחות. אין מחלוקת כי התובע רכש מוצרים מהנתבעת באמצעות החנות המקוונת שהיא מפעילה ואף מסר לה את פרטיו. במקרה זה חל סעיף 30א(ג) לחוק. לא נפל פגם בהתנהלות הנתבעת, או למצער לא נפל בהתנהלותה פגם המצדיק את פיצוי התובע. בעת שהתובע רכש מוצר באתר הנתבעת, ביצע התובע רישום לאתר ובמסגרתו לא הסיר את סימון האישור על קבלת דברי פרסומת. עסקת הרכישה אושרה רק לאחר שהתובע אישר כי קרא את תקנון הנתבעת. אם בפועל לא קרא התובע את התקנון, אין לו אלא להלין על עצמו. משהתובע לא הסיר עצמו מרשימת הדיוור, כאשר ניתנה לו אפשרות פשוטה לעשות כן, הנתבעת היתה רשאית להמשיך ולשלוח הודעות לתובע. מעת שניתנה הודעתו של התובע, חדלה הנתבעת ממשלוח ההודעות. התובע ישלם את הוצאות הנתבעת בסך 700 ש"ח.