ניצחון נוסף לגוגל: גוגל ארת' לא מפרה פטנט הדמיה

תוכנת מיפוי כדור הארץ Google Earth לא מפרה פטנט להדמיה של חברה גרמנית שנרשם בשנת 1996 בארה"ב – כך פסק חבר מושבעים בבית משפט בדלאוור בתביעה שהוגשה נגד ענקית האינטרנט. הפטנט שרשמה החברה הגרמנית אפשר למשתמשים "לרחף" סביב העולם ולבצע תקריב, כפי שמאפשרת תוכנת גוגל ארת'. החברה הגרמנית טענה בתביעתה נגד גוגל כי משנת 2010 למעלה מ-7 מיליארד משתמשים בכל העולם השתמשו בפונקציית ההגדלה בגוגל ארת' ודרשה עקב כך פיצויים על סך 106 מיליון דולר בשל הפרת הפטנט. 
 
במהלך המשפט העידו מומחים שבחנו את קוד המקור של גוגל ארת' ואת ההכנסות של גוגל מהתוכנה הפופולרית. גוגל התגוננה בטענה כי השיטה שבה היא משתמשת לשיפור רזולוציית התמונות שונה ואף יעילה יותר מזו שבפטנט של התובעת. גוגל גם הציגה ראיות שלפיהן הפטנט הרשום של התובעת מיישם תהליכים שכבר היו ידועים בציבור לפני שהוגשה בקשת הפטנט, וטענה כי לאור זאת יש להכריז על בטלות הפטנט מאחר ואינו מקיים את דרישת הסף הקיימת בדיני הפטנטים לחדשנות ההמצאה. המושבעים קיבלו את עמדת גוגל ופסקו כי הפטנט בטל.
 
מדובר בשבוע מוצלח מאוד לגוגל, לאחר שלפני ימים אחדים גם זכתה בניצחון מתוק בתביעת הענק של אורקל שטענה שגוגל הפרה זכויות יוצרים כשהעתיקה ממשקי תכנות למפתחים (APIs) משפת התכנות ג'אווה. מקור: Law360 (מאת: וינס סאליבן).