קנדה: צו 'עולמי' מחייב את גוגל להסיר קישורים מפרים

אולי יעניין אותך גם

בית משפט לערעורים בפרובינציית בריטיש קולומביה שבקנדה ציווה על גוגל להסיר קישורים החשודים בהפרת סימני מסחר מכל מהדורות מנוע החיפוש שלה ברחבי העולם, ולא רק זו הקנדית - google.ca.

תחילת הסיפור בסכסוך בין יצרנית חומרת תקשורת נתונים לבין מפיץ שלה. היצרנית התלוננה כי המפיץ משווק את מוצריה בתור מוצריו שלו, תוך גניבת-עין והפרת סודות מסחריים. היצרנית פנתה גם לבית משפט מקומי בקנדה בבקשה לצוות על גוגל להסיר ממנוע החיפוש שלה קישורים לאתרים בהם המפיץ משווק את המוצרים.

בית המשפט בערכאה הנמוכה בבריטיש קולומביה הוציא את הצו "העולמי" המבוקש. גוגל ערערה בטענה כי היא עשויה להידרש לציית לצווים בעלי תחולה עולמית שיוציאו בתי משפט מכל קצוות תבל, כשכל בית משפט מביא בחשבון רק את הדין המקומי בתחום השיפוט בו הוא פועל. בית המשפט לערעורים דחה את טענת גוגל. השופטים קבעו כי הצורך בצו בעל תחולה עולמית נובע מכך שצו המוגבל למנוע החיפוש של גוגל בקנדה לא מהווה סעד אפקטיבי במקרה הזה. השופטים הדגישו עוד כי החשש של גוגל מפני ריבוי צווים מרחבי העולם שמתיימרים לשלוט על פעילותה, הוא מוגזם.

בית המשפט לערעורים סייג את פסק הדין התקדימי, בהבהירו כי אין להוציא צו בעל תחולה חוץ-טריטוריאלית אם הוא עלול לפגוע בערכי היסוד של שיטת משפט אחרת. אולם לטעם בית המשפט, במקרה הנוכחי אין כל טענה כאילו הצו, שנועד למנוע פגיעה בקניין הרוחני של יצרנית החומרה, פוגע בערכי היסוד של אומה כלשהי. מקור: Hollywood Reporter (מאת: אריק גרדנר).