ויקימדיה מפרסמת את רשימת הקישורים שגוגל מחקה

אולי יעניין אותך גם

רבות כבר נכתב על השלכות פסיקת בית המשפט האירופי שעיגנה את הזכות להישכח. על פי הפסיקה, גוגל נדרשת להסיר תוצאות חיפוש הפוגעות בפרטיות (גם מבלי לחייב את האתר שפרסם את המידע להסירו) וזאת אם המידע אינו מדויק או לא רלבנטי עוד.

קרן ויקימדיה, המפעילה את האנציקלופדיה החופשית ויקיפדיה ואתרים רבים נוספים, רוצה שתדעו עד כמה היא אינה מרוצה מהפסיקה האחרונה. במסיבת עיתונאים שכינסה ויקימדיה בלונדון ביום רביעי האחרון, היא פירסמה את רשימת הקישורים לאתריה שגוגל הסירה מתוצאות החיפוש שלה בהתאם לפסיקה האירופית האחרונה. 

בהודעתה ציינה ויקימדיה כי היא תפרסם את הודעות ההסרה שהיא מקבלת מגוגל, על-מנת שמשתמשיה יוכלו לדעת איזה מידע אינו נגיש עוד עבורם באמצעות מנוע החיפוש. כזכור, נכון למחצית חודש יולי קיבלה גוגל כ- 91,000 בקשות למחיקת קישורים בתוצאות מנוע החיפוש, הכוללות 328,000 לינקים שונים. גוגל אישרה כ-50% מהבקשות,  ב-15% מהמקרים ביקשה מידע נוסף מהפונה ולמעלה מ-30% מהפניות נדחו.

גוגל אמנם מעדכנת את משתמשיה כי תוצאות החיפוש צונזרו, אך היא אינה מעדכנת במדויק מה הוא המידע שהוסר. היא אף מעדכנת את המפרסמים כאשר קישורים למידע שלהם הוסרו ממנוע החיפוש, אך אינה מעדכנת אותם מי הגיש את הבקשה. מקור: הניו-יורק טיימס (מאת קונור דוהרטי).