סימן מסחר כמילת מפתח למודעה = שימוש הוגן

אולי יעניין אותך גם

שימוש בסימן מסחר כחלק מהטקסט של מודעת מילים בגוגל איננו מפר את סימן המסחר. כך פסק לאחרונה בית משפט פדראלי בניו-יורק. הסיבה - הנתבע השתמש בסימן המסחר רק כדי לאזכר את שם התובע ותוכן הפירסום שיקף באופן מובהק את היריבות העסקית בין הצדדים כך שהלקוחות הפוטנציאלים לא יכולים היו להתבלבל {Allied Interstate LLC v. Kimmel & Silverman P.C., (S.D.N.Y. August 12, 2013)}.

המחלוקת התגלעה בין סוכנות לגביית חובות שתבעה משרד עורכי דין, המגיש תביעות כנגד גובי חובות ובהם סוכנויות כדוגמת התובעת. לטענת התובעת, הפר המשרד את סימן המסחר שלה בכך שהשתמש בסימן לא רק כמילת מפתח להצגת מודעת מילים בגוגל, אלא כחלק מהטקסט של המודעה שהוצגה כאשר חיפשו אחר סימן המסחר של הסוכנות. בכך, טענה התובעת, הפר המשרד את החוק לנוהגי גביית חוב הוגנים (Fair Debt Collection Practices Act). התובעת טענה עוד כי משרד עורכי הדין השתמש בסימני המסחר שלה באתר האינטרנט שלו, וזאת בתגי מטא (meta tags) ובטקסט מוסתר כחלק מהקוד.

תביעות שהעלו טענות דומות בשנים האחרונות, נדחו גם הן על-ידי בתי המשפט. מקור: הבלוג של אריק גולדמן.