ארה"ב: גוגל נאבקת לחשוף מידע חלקי על "פריזמה"

אולי יעניין אותך גם

על רקע הסערה הציבורית המתחוללת בעקבות חשיפת פרויקט "פריזמה" ולאחר שפניותיה של גוגל לממשל האמריקאי בבקשה לחשיפת מידע על הפרויקט לא נענו, ענקית החיפוש הגישה לאחרונה לבית המשפט הפדרלי המיוחד לאיסוף מודיעין (ה-Foreign Intelligence Surveillance Court) בקשה להסרה חלקית של צו איסור הפרסום הגורף, המונע פרסום נתונים על בקשות הממשל לקבלת מידע אישי על משתמשים, המוגשות מטעמי ביטחון לאומי.

לדברי גוגל, חופש הביטוי מכוח התיקון הראשון לחוקה האמריקאית מקנה לה זכות להגן על המוניטין שלה באמצעות פרסום נתונים סטטיסטיים-מצרפיים על היקף פניות הממשל אליה בדרישה לקבלת מידע אישי של משתמשים. פניית גוגל לבית המשפט מגיעה, בין היתר, על רקע הזעם הציבורי המופנה לחברות הטכנולוגיה הגדולות על כך שהעניקו לממשל גישה למידע המאוחסן בשרתיהן.

בתוך כך, כמה מחברות הענק ששמן נקשר בפרויקט פריזמה, פרסמו נתונים מצרפיים על סך הפניות של כלל זרועות השלטון הפדרלי, המדינתי והמקומי, בבקשה לקבלת מידע על משתמשים - הן בעילות של ביטחון לאומי והן בעילות של חקירה ואכיפה פלילית רגילה. מיקרוסופט, פייסבוק ואפל חשפו כי במחצית השנייה של 2012 כל אחת מהן קיבלה 5,000-10,000 פניות למסירת מידע מחשבונותיהם של כמה עשרות אלפי משתמשים. מקור: CNet News (מאת: דקלן מקולה).