ביהמ"ש האירופי יתבקש לדון שוב בהעברת מידע אישי לארה"ב

אולי יעניין אותך גם

רגולטור הפרטיות האירי מבקש לפנות שוב לבית המשפט האירופי בנושא העברת מידע אישי מאירופה לארצות-הברית, הפעם בשאלה על תוקפן של ה"הוראות החוזיות האחידות" (Standard Contract Clauses). ההוראות החוזיות האחידות גובשו על-ידי נציבות האיחוד האירופי לפני שנים אחדות במטרה לשמש מנגנון המכשיר העברת מידע אישי מאירופה לארה"ב. הן נחשבות בעיני רבים, כולל נציבות האיחוד האירופי, כמנגנון חלופי להסדר ה-Safe Harbor שנפסל בשנה שעברה על-ידי בית המשפט האירופי.

פניית הרגולטור האירי בבקשה להעברת הנושא לדיון בבית המשפט האירופי נעשתה במסגרת הסכסוך המתמשך בין הסטודנט האוסטרי Schrems לבין פייסבוק - סכסוך שגם הוליד את פסילת הסדר ה-Safe Harbor על-ידי בית המשפט האירופי. בעקבות פסילת ההסדר בשעתו, הודיעה פייסבוק, כמו חברות רבות אחרות, כי היא ממשיכה בהעברת מידע אישי מאירופה לארצות-הברית על-סמך ההוראות החוזיות האחידות.

הרגולוטר האירי הביע חשש כי ההוראות החוזיות האחידות אינן מספקות רמה נאותה של הגנה על פרטיות משתמשי פייסבוק, כנדרש לפי הדין האירופי. זאת, בין היתר משום שהן אינן מאפשרות למשתמשים אירופאים של פייסבוק לפנות לקבלת סעד משפטי בארצות-הברית במקרה של שימוש פסול במידע האישי שלהם. הרגולטור האירי פועל כעת בהתאם לפסיקת בית המשפט האירופי בנושא פסילת ה-Safe Harbor, שהורתה כי במקרה של ספק על טיב ההגנה על פרטיות המידע, יש להפנות את השאלה לבירור בבית המשפט האירופי. מקור: TechCrunch (מאת: נטשה לומאס).