האם אפשר להמציא מסמכים משפטיים דרך פייסבוק?

אולי יעניין אותך גם

שופט פדראלי במנהטן קבע כי עורכי-הדין של נציבות הסחר הפדראלית בארה"ב (ה- FTC), רשאים להמציא מסמכים משפטיים לקבוצת נאשמים בהודו, באמצעות הרשת החברתית. בהחלטתו קבע השופט פול אנגלמאייר כי המצאה באמצעות פייסבוק היא קונספט חדש יחסית וכי ייתכן והמסמכים לא יגיעו ליעדם. אולם, משום שהממשלה שלחה את המסמכים גם בדואר אלקטרוני, השימוש בפייס נעשה כגיבוי בלבד. על בתי המשפט להיות פתוחים לטכנולוגיות חדשות, ציין השופט.

ההחלטה ניתנה במסגרת הליך שפתחה הנציבות בחודש ספטמבר האחרון נגד חברה ששמה PCCare247 INC ומספר גופים ונאשמים נוספים. אלו הואשמו בניהול תרמית שהניעה אזרחים אמריקאיים לשלם עבור תיקון בעיות מחשב שלא היו ולא נבראו. צו מניעה זמני שניתן על-ידי בית-המשפט בנובמבר 2012 זכה להתעלמות מופגנת מצד הנאשמים.

ארה"ב והודו חתומות על אמנת האג המסדירה המצאה של תביעות משפטיות מעבר לים. האמנה אינה נוקבת בפייסבוק ובדואר-אלקטרוני כאמצעי המצאה אלטרנטיביים, אבל בית-המשפט קבע כי הוא רשאי לאשרר דרכי המצאה חלופיות שאינן נקובות בה. ההחלטה ציינה שהנציבות הביאה הוכחות המעידות כי הנאשמים אכן מפעילים את עמודי הפייסבוק שישמשו להמצאה. מקור: Thomson Reuters (מאת נייט ריימונד).