ארה"ב: נציבות הסחר הבינ"ל לא רשאית לחסום תכנים ברשת

אולי יעניין אותך גם

לנציבות הסחר הבינלאומית בארצות-הברית (ה-ITC) אין סמכות להורות על חסימת תכנים מפרי פטנטים ברשת - כך פסק היום ברוב דעות בית משפט פדרלי לערעורים בארצות-הברית (ה-Federal Circuit). פסק הדין בחן אם הסמכות שהחוק העניק ל-ITC לאסור על יבוא לתחומי ארה"ב של מוצרים מפרי פטנטים, גם מאפשרת לה להורות על חסימת תכנים מקוונים שטומנים בחובם הפרת פטנטים מוגנים.

הסכסוך נסב על טכנולוגיית יישור דנטלית: חברה בעלת פטנטים בתחום זה הגישה תביעה בטענה להפרת הקניין הרוחני שלה. התובעת טענה כי הפטנטים שלה מופרים על-ידי חברה אמריקאית שסרקה תבניות שיניים של מטופלים, העבירה את קובץ הסריקה למיקור חוץ בחברה פקיסטנית, שביצעה עליו עיבודים שונים והחזירה את התוצר לחברה המזמינה מארה"ב. בעלת הפטנטים טענה כי על-אף ששום מוצר מוחשי לא נכנס לגבולות ארה"ב, שליחת התוכן הדיגיטלי המעובד לנמען בארה"ב מפרה את הפטנטים הרשומים שלה בארה"ב שעוסקים בעיבוד תבניות שיניים.

בית המשפט פסק כי "החלטת הנציבות להרחיב את היקף סמכותה כך שישתרע על שידור אלקטרוני של מידע דיגיטלי מתנגשת עם הכוונה הברורה שביטא המחוקק". בפסיקה, בית המשפט מבהיר עוד כי הוא "ער, כמובן, לכך ששידורים אלקטרוניים כוללים גם תכונות פיזיות - למשל אלקטרון הוא בעל כמות מסה קבועה וידועה - אבל היגיון בריא מחייב למתוח קו מבחין בין שידורים אלקטרוניים ו'דברים מוחשיים'". מקור: The Verge (מאת: ראסל ברנדום).