מערך הדומיינים של ישראל נחתם אלקטרונית לשיפור האבטחה

אולי יעניין אותך גם

איגוד האינטרנט הישראלי (ע"ר) סיים אתמול (יום ג') את השלב הראשון של פרויקט סייבר תשתיתי מתקדם, שנועד לחזק את ההגנה על אתרים הנמצאים במרחב שמות המתחם של IL. במסגרת הפרויקט, תתווסף חתימה דיגיטלית לקשר בין כתובת האתר הנובע משם המתחם (domain name) שלו לכתובת המספרית שלו באינטרנט (IP), כך שתימנע "התחזות" של האקרים לאתרים לגיטימיים. 

הפרויקט החשוב נחנך בטקס חגיגי במתקן של חברת MedOne במרכז הארץ, בהשתתפות ראש מערך הסייבר הלאומי, ד"ר אביתר מתניה, ומנכ"ל משרד התקשורת, שלמה פילבר. עיקרו של הפרויקט הוא בהקמת מערך DNSSEC, במסגרתו נחתם מידע ה-DNS המקשר בין שמות מתחם וכתובות האינטרנט שלהם (IP) בחתימה דיגיטלית. במסגרת האירוע, נוצר במחשבי האיגוד מרכיב הצפנה מהותי בשרשרת אבטחת המידע והחתימה הדיגיטלית. בימים הקרובים יתווסף מרכיב זה לשרשרת האמון העולמית של ארגון ICANN, הארגון העולמי המנהל את שמות המתחם וכתובות האינטרנט ברמה העליונה.

בשלב הבא של הפרויקט, שכבת ההגנה תיושם בשרתים המרכזיים של האינטרנט בישראל, על כל הכתובות עם סיומת IL. כך יוכלו בעלי האתרים למנוע מהאקרים לבצע "חטיפת אתרים", כדי לגנוב ממשתמשים פרטים אישיים בדרך של התחזות והונאה. סוג זה של מתקפות עלול לפגוע, לדוגמה, באתרי בנקים, להתחזות אליהם ולגנוב פרטי חשבון וסיסמאות כניסה של לקוחות תמימים.

"איגוד האינטרנט הישראלי השקיע בשנתיים האחרונות משאבים רבים כדי ליישם באופן מוצלח את רובד ההגנה שמספק DNSSEC", הסביר עו"ד יורם הכהן, מנכ"ל איגוד האינטרנט הישראלי. "עד סוף השנה יוכל כל בעל שם מתחם להצטרף, באמצעות רשמי שמות המתחם הפועלים מטעם האיגוד, למערכת ההגנה ובכך להגן על משתמשי האינטרנט בשם המתחם שלו".

ראש מערך הסייבר הלאומי, ד"ר אביתר מתניה, ציין כי "מערך הסייבר הלאומי מוביל מכלול נרחב של תהליכים במטרה להגן על פעילותם של אזרחים וחברות במרחב הסייבר. בתוך כך, התנעת היישום של DNSSEC בישראל, בהובלת איגוד האינטרנט הישראלי ובשיתוף המערך, היא צעד חשוב להבטחת גלישה בטוחה באינטרנט, שמהווה מרכיב הכרחי לחברה וכלכלה דיגיטלית. אנו נמשיך בשיתוף הפעולה הפורה עם איגוד האינטרנט הישראלי לטובת יישום המהלך בכלל המשק וקידום מהלכים משלימים".

שלמה פילבר, מנכ"ל משרד התקשורת, נשא אף הוא דברים בטקס החגיגי: "אני מברך את הנהלת האיגוד ואת המשתתפים בתהליך. נושא הסייבר תופס מקום רציני במערך המתהווה בין משרד התקשורת ומטה הסייבר. השינוים יבואו לידי ביטוי בהתאמות הנערכות בהוראות הרגולציה של משרד התקשורת לאור ההתפתחויות הטכנולוגיות המתדפקות על דלתנו". מקור: איגוד האינטרנט הישראלי.