איגוד האינטרנט יפעיל מרכז להגנת סייבר לאזרחים

אולי יעניין אותך גם

איגוד האינטרנט הישראלי יקים מרכז לתמיכה באירועי סייבר המתרחשים אצל משתמשים פרטיים ועסקים קטנים – כך עולה מבקשה שפרסם האיגוד לקבלת הצעות למכרז. מטרת מרכז התמיכה היא לסייע למשתמש הקצה להתמודד עם איומי סייבר. המרכז יהיה מורכב מטיפול מדורג באירועי סייבר:
  • אתר אינטרנט ובו מידע עדכני, אמין, בהיר ונגיש בסוגיות שונות של הגנת סייבר.
  • פורום אינטראקטיבי לשאלות אזרחים בנושא אבטחת מידע ותפעול המחשב. התשובות לשאלות יתנו אף הן על-ידי אזרחים המעוניינים לתרום מזמנם וידיעתם. הפורום ינוטר באופן קבוע על ידי מומחה אבטחת מידע מטעם האיגוד, שיוודא כי התמיכה הניתנת כעזרה הדדית אינה מטעה, מזיקה או זדונית. במקרה בו לא תינתן תשובה בזמן סביר על ידי אחרים, יענה מנהל הפורום על השאלה.
  • רשת הפצה (בדוא"ל, אפליקציה או דרכים אחרות) של מידע על אודות איומי סייבר עדכניים והדרך להתגונן מהם, כפי שמתגלים ומפורסמים על ידי ה-CERT הלאומי הפועל במסגרת רשות הגנת הסייבר החדשה או מקורות אמינים אחרים.
  • הליך בירור פרטני לאירוע סייבר, שיתבצע מול אזרח שנתקל בסוגיה קונקרטית. הבחינה תעשה על ידי מומחי אבטחת מידע ופורנזיקה מחברות אבטחת מידע מובילות שיתרמו בנק שעות מומחה חודשי למרכז. 
  • שיתוף פעולה עם מרכז ה-CERT הלאומי, ובאמצעותו, שיתוף פעולה עם גורמי מדינה רלוונטיים אחרים, לצורך טיפול באירועי סייבר שהוחלט לערב בהם את רשויות המדינה.