ארצות-הברית פורשת מטריית הגנה בסייבר על יפן

אולי יעניין אותך גם

ארצות הברית תעניק ליפן שירותי הגנה בסייבר, כך פורסם לאחרונה בהצהרה משותפת של הצדדים. במסגרת שיתוף פעולה אסטרטגי שנרקם מ-2013, ארה"ב תסייע ליפן להתמודד עם האיום ההולך וגדל של התקפות מקוונות כנגד בסיסים צבאיים, מתקני תשתית קריטיים ואתרי ממשל בה.

שתי המדינות חשופות באופן שוטף לאיומי סייבר, בכלל זה תקיפות שמקורן קרוב לוודאי בסין או בצפון קוריאה. יחד עם זה, בעוד שהממשל האמריקאי הקצה משאבים עצומים לבניית מערך הגנה ותקיפה ברשת, נותרה יפן הרבה מאחור. כך למשל,בעוד שבפנטגון עוסקים בסוגיה למעלה מ- 6,000 אנשים, יחידת הגנת הסייבר הצבאית של יפן מונה לדברי שר ההגנה היפני כ- 90 חברים בלבד.

יפן נערכת לאירוח האולימפיאדה בטוקיו בשנת 2020 והיא חווה כבר היום תקיפות מקוונות נגד אתרי ממשל יפניים. המרווחים בין התקיפות קצרים ומסתכמים במספר שניות בודדות בלבד. במקביל, גם לארצות-הברית יש אינטרס בקיום הברית: בשטחה של יפן מוצב הבסיס הצבאי האמריקאי הגדול ביותר באסיה, ובנוסף לכך במסגרת שיתוף הפעולה ישולבו מערכות הטילים הבליסטיים של שתי המדינות. הדבר יעניק לטוקיו תפקיד בטחוני משמעותי באסיה, במייחוד בהתחשב בהתחמשותה הצבאית של סין. מקור: רויטרס (דיווח מאת טים קלי)