ארה"ב: האם ביהמ"ש העליון ידון בפרויקט הספרים של גוגל?

אולי יעניין אותך גם

גילדת הסופרים האמריקאית מבקשת מבית המשפט העליון בארצות-הברית לדון בטענותיה נגד פרויקט סריקת הספרים של גוגל (Google Books). בחודש אוקטובר האחרון, זכה הפרוייקט לחותמת כשרות מבית המשפט הפדראלי לערעורים של ה- 2nd Circuit, כאשר זה פסק שהפרוייקט, במסגרתו סרקה גוגל למעלה מ- 20,000,000 ספרים והיא מאפשרת לחפש בהם, חוסה תחת הגנת "שימוש הוגן" (Fair Use) בדין האמריקאי. 

גוגל מנהלת את הפרוייקט בשיתוף עם ספריות בארצות-הברית שמוסרות לה את הספרים לסריקה. היא מאפשרת לחפש בטקסט המלא של הספרים ומציגה בתוצאותיה רק שלושה מקטעים בני 3 שורות מכל ספר. בפסיקתו, בית המשפט לערעורים ייחס חשיבות עליונה לשימוש הטרנסופרמטיבי שגוגל עושה בהעתיקה את היצירה. 

בבקשתה לביהמ"ש העליון, טוענת גילדת הסופרים כי פסיקת ביהמ"ש לערעורים שגויה, ועומדת בניגוד להלכות אחרות שקבעו כיצד יש ליישם את דיני זכויות היוצרים בעידן הדיגיטלי. עוד טענו הסופרים כי לפסיקת ביהמ"ש לערעורים עשויות להיות השלכות מרחיקות לכת ביחס להגנת דיני זכויות היוצרים בארה"ב בעידן זה, לאור ההרחבה חסרת התקדים של הגנת השימוש ההוגן. מקור: הוושינגטון פוסט (מאת היילי צוקאיאמה).