ארה"ב: ה-FCC מתקדם ברפורמה לכללי ניטרליות רשת

לאחר שבתחילת החודש אישרה נציבות התקשורת הפדרלית בארצות-הברית (ה-FCC) את השלב הראשון ברפורמה רגולטורית שנועדה להנהיג כללי ניטרליות ברשתות פס רחב וסלולר בארצות-הברית - הנציבות פרסמה בימים האחרונים את טיוטת הכללים הפרטיקולריים שיחולו על ספקי הגישה לרשת. הכללים צפויים להיכנס לתוקף כחודשיים לאחר שנוסחם הסופי והמחייב יפורסם ברשומות.

הכללים החדשים מפורטים לאורך מסמך בן 400 עמודים. הם כוללים עילת "סל" כללית המחייבת את הספקים לנהוג באופן "הוגן וסביר". מומחים סבורים שעילת הסל הזו עתידה לעורר חוסר וודאות משפטית ניכרת בפעילות העסקית של הספקים, משום שהיא מעניקה לנציבות שיקול דעת נרחב להחליט מה "הוגן וסביר" בכל מקרה לגופו.

ספקי גישה לרשת בארצות-הברית צפויים לעתור לבית המשפט נגד החלת הכללים החדשים, מיד לאחר שאלה יפורסמו ברשומות. ענקית הטלקום AT&T כבר רמזה שהיא עשויה לעתור לבית המשפט אם הקונגרס לא יתערב במהלך חקיקתי שימנע את החלת הכללים החדשים. הנציבות, מנגד, פרסמה הודעה לעיתונות בה היא מדגישה שהניסיון מלמד שבידי ספקי הגישה לרשת יש את מלוא האמצעים להונות צרכנים ולהפלות לרעה תעבורה של תכנים שאינם לרוחם. מקור: הניו-יורק טיימס (מאת: רבקה ר. רויז).